سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | 2025-08-05
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 323482 |
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۲:۱۴ |
8 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گرچه متولیان تامین ایمنی محور پرخطر کمربندی شیراز مدعی عمل به وظایف خود هستند، اما در عمل شاهد هستیم که رفت و آمد در این محور همچنان پراسترس و ناایمن است. به گزارش ادراک خبر، وضعیت نابسامان کمربندی شیراز سالهاست در بین شیرازی‌ها شهره است، حدود ۴۸ کیلومتر پرخطر که به‌عنوان رینگ بیرونی شیراز احداث […]

گرچه متولیان تامین ایمنی محور پرخطر کمربندی شیراز مدعی عمل به وظایف خود هستند، اما در عمل شاهد هستیم که رفت و آمد در این محور همچنان پراسترس و ناایمن است.
به گزارش ادراک خبر، وضعیت نابسامان کمربندی شیراز سالهاست در بین شیرازی‌ها شهره است، حدود ۴۸ کیلومتر پرخطر که به‌عنوان رینگ بیرونی شیراز احداث شده، اما رفته رفته به یک جاده بین‌شهری تبدیل شد.وضعیت کمربندی شیراز مشهور به “جاده مرگ” تا کنون توسط افراد مختلفی مورد انتقاد قرار گرفته تا جایی که یکی از نمایندگان سابق شیراز نیز با انتشار فیلمی طنز در صفحه شخصی‌اش وضعیت بد این محور را نشان داده است.پس از سال‌ها مناقشه میان اداره‌کل راهداری فارس و شهرداری شیراز بر سر ایمن‌سازی این محور در نهایت استاندار سابق فارس مسئولیت کمربندی شیراز را میان ۲ نهاد یاد شده تقسیم کرد و از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ رسما مسئولیت‌ها تعیین شد.امروز سه سال از تعیین‌تکلیف مسئولیت ایمن‌سازی کمربندی می‌گذرد، اما علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته همچنان مشکلاتی وجود دارد، گرچه هر دو نهاد مدعی انجام وظایف محول شده هستند.شهرداری شیراز به همه تعهدات خود در حوزه کمربندی عمل کرده است
به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این باره گفت: همه تکالیف شهرداری شیراز در ۱۸ کیلومتری از کمربندی که در محیط شهری است، انجام شده است.محمد امین افزود: هر دو تقاطع احمدبن موسی و ‌نواب صفوی که به عهده شهرداری بوده تمام شده است، روکش آسفالت انجام شده و جداکننده نوری در سرتاسر مسیر اجرا شده است.وی در خصوص تامین روشنایی این محور نیز گفت: در خصوص روشنایی شهرداری وظیفه‌ای بر عهده نداشت اما به‌صورت داوطلبانه در ۲ مرحله کمک نقدی داشتیم که در مرحله اول سه میلیارد تومان و در مرحله دوم هفت میلیارد تومان به شرکت توزیع برق شیراز جهت اجرای روشنایی کمک کردیم که البته مرحله دوم هنوز پرداخت نشده است‌.
معاون شهرداری شیراز همچنین از اصلاح تقاطع میلاد و دوربرگردان، دورگرد و رمپ شهید فرصتیان هم خبر داد و افزود: خط‌کشی، تابلو علائم، دوربین های کنترل سرعت و نظارتی نیز همگی در محدوده شهرداری انجام شده است.در ادامه، رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس نیز در گفتگو با خبرگزاری فارس از اجرای پروژه‌های مهم و زیرساختی در حوزه ایمنی راه‌ها خبر داد و گفت: این طرح‌ها با هدف کاهش حوادث رانندگی و افزایش ایمنی به مرحله اجرا درآمده‌اند.یزدانی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام نیز از نصب چهار کیلومتر حفاظ بتنی بلوکی(نیوجرسی) به منظور افزایش ایمنی و تفکیک مسیرهای رفت و برگشت در نقاط حادثه‌خیز کمربتدی خبر داد و افزود: این حفاظ‌ها نقش حیاتی در جلوگیری از انحراف خودروها به مسیر مقابل و کاهش شدت تصادفات رو در رو دارند.وی همچنین به پروژه اجرای روشنایی در مسیر حدفاصل پزشکی قانونی تا تقاطع حسینی الهاشمی به طول چهار کیلومتر اشاره کرد که هم‌اکنون در دست اقدام است و گفت: این طرح در راستای افزایش دید رانندگان در ساعات تاریکی شب و کاهش حوادث ناشی از محدودیت دید، ایمنی تردد در این محور پرتردد موثر خواهد بود.
رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در ادامه به بهسازی جامع روشنایی محور اکبرآباد – جوادیه شیراز به طول ۱۶ کیلومتر (رفت و برگشت) پرداخت و اظهار داشت: در این پروژه، سیستم روشنایی شامل جابجایی و نصب مجدد پایه‌ها و کابل‌کشی جامع، نوسازی شده است تا دید کافی رانندگان در طول شب در یکی از مسیرهای اصلی شهری تضمین شود.یزدانی افزود: همزمان با این اقدامات، نصب علائم و خط‌کشی جدید در محور اکبرآباد جوادیه شیراز نیز به اتمام رسیده است؛ این علائم و خطوط جدید، به منظور هدایت هرچه بهتر رانندگان و افزایش وضوح مسیر، نقش حیاتی در اطلاع‌رسانی صحیح و پیشگیری از بروز سوانح رانندگی ایفا می‌کنند.وی در پایان بر نگهداری مستمر از تمامی علائم، سیستم‌های روشنایی و حفاظ‌های بتنی تاکید کرد و گفت: این نظارت و نگهداری مداوم، پایداری و کارایی اقدامات ایمنی را در بلندمدت تضمین می‌کند و از فرسودگی و کاهش اثربخشی آنها جلوگیری به عمل می‌آورد.به گزارش فارس، گرچه هر ۲ نهاد معتقدند به وظایف خود در خصوص ساماندهی و تامین ایمنی کمربندی شیراز عمل کرده‌اند اما در واقعیت این محور هنوز مشکلاتی دارد که رفت و آمد در آن برای شهروندان استرس‌زاست و ایمنی لازم تامین نشده است، مشکلی که باید متولیان برای رفع آن اهتمام جدی‌تری داشته باشند.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید