رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت رسیدن به مرجعیت علمی خاطرنشان کرد: مهمترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی اساتید دانشگاهها هستند. به گزارش ادراک خبر، دکتر علیرضا زالی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که با شعار توسعه کمی و کیفی آموزش در […]
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت رسیدن به مرجعیت علمی خاطرنشان کرد: مهمترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی اساتید دانشگاهها هستند.
به گزارش ادراک خبر، دکتر علیرضا زالی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه که با شعار توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد،شمن بیان این مطلب، طرح ادغام آموزش علوم پزشکی را طرحی مترقی توصیف کرد و گفت: بزرگان آموزش و علوم پزشکی در دنیا این طرح را به عنوان طرحی پیشرو معرفی می کنند، ممیزی مثبت و اعتبار بخشی گسترده جهانی تنها گوشهای از دستاوردهای طرح اذعام علوم پزشکی است.
دکتر زالی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت رسیدن به مرجعیت علمی خاطرنشان کرد که مهمترین پیشتازان و افسران برای دسترسی کشور به مرجعیت علمی اساتید دانشگاهها هستند.
وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ۱۶ نقطه دارای مرجعیت فرامنطقه ای است تاکید کرد: باید اساتید دانشگاه با اقتدار و تلاش بیشتر دانشگاه را برای رسیدن به مرجعیت علمی کمک کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی استفاده از فناوری های نوین را راه حل مناسبی برای تغییر سیمای سلامت کشور دانست و اضافه کرد: یادگیری عمیق، استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء آینده نظام سلامت را تغییر خواهد داد.
دکتر زالی متوازن سازی تحقیقات دانشگاهی و کاربردی کردن این تحقیقات را از مولفه های نسل سومی شدن دانشگاه دانست و گفت: برای تغییر در آموزش نیاز به تحقیقات کاربردی و اثربخش داریم.
وی در بخش دیگری به فرمایشهای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت رشد صد در درصدی شرکت های دانش بنیان و اشتغال در سال جاری اشاره کرد و افزود: این مهم باید به عنوان وظیفه حاکمیتی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان دانشگاهی پیشرو باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که بیشترین میزان سرمایه گذاری جهانی در دو سال گذشته به بخش هوش مصنوعی اختصاص داشته توصیه کرد: برای ارتقای خدمات باید هرچه سریعتر به این مسیر ملحق شویم.
به گفته، دکتر زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور ۱۵۰۰ عضو برجسته هیئت علمی و ۱۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو متنوع ترین خدمات آموزشی و پژوهشی را در کشور ارایه می دهد.
دکتر زالی همچنین یادآور شد: در اتمسفر مساعد فعلی و در بزنگاهی که فردی صاحب ایدههای نوآورانه سکان دار وزارت بهداشت است می توان تغییرات بنیادی در حوزه آموزش علوم پزشکی ایجاد کرد.
تقدیر از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
گروه ها و فرآیندهای برتر در حوزه آموزش پزشکی در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که با شعار “توسعه کمی و کیفی آموزش در دوران کرونا” در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی برگزار شد، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی و تقدیر شدند.
موضوعات تقدیر شده قرار گرفته در شانزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به شرح زیر است:
– امتیازات گروه های برتر آموزشی در حیطه گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه بیماری های قلب و عروق با مدیریت دکتر محمد اسماعیل قیداری
– گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه بینایی سنجی جناب آقای دکتر سعید رحمتی مدیر گروه
– گروه آموزشی برگزیده با بالاترین رشد گروه داروسازی بالینی محمد عباسی نظری مدیریت گروه
– گروه آموزشی برتر در استقرار برنامه منتور شیپ گروه کودکان محمد مهدی ناصحی مدیریت گروه
– گروه آموزشی برتر در توسعه برنامه منتور شیپ در گروه روانپزشکی عبدالله فرهادی نسب مدیریت گروه
تقدیر از فرآیند های برتر دانشگاهی
فرایند اول دانشگاهی در حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی دانشکده مجازی آموزش پزشکی، مدیریت و صاحبان فرآیند که تنها نام یک نفر به نمایندگی از این گروه ذکر شد: دکتر سلیمان احمدی با فرایندطراحی، توسعه، اجرا و ارزشیابی برنامه جامع فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فن آورانه (تمام وقتی) دانشجویان دکتری تخصصی
در حیطه طراحی و تولید محصولات آموزشی از دانشکده دندانپزشکی دکتر الهه بیابانکی به عنوان صاحب فرآیند تهیه واستفاده از کتاب تصویری آموزش کاربردی پروتز ثابت به منظور ارتقای مهارت های عملی دانشجویان تخصصی پروتز سال اول دانشکده دندانپزشکی
در فرایند برتر دانشگاهی در حیطه الکترونیکی از دانشکده پزشکی نیکو مظفری با فرایند ارتقای دوره مجازی درماتولوژی انترن های بخش پوست با استفاده از شبکه های اجتماعی: طراحی، اجرا و ارزیابی.
همچنین وی مجدداً لوح تقدیر دیگری در حیطه ارزیابی کارورزان بخش پوست مبتنی برروش بازی وارسازی در بیمارستان لقمان را دریافت کرد.
در حیطه یادگیری از دانشکده بهداشت و ایمنی دکتر رضوان زنده دل به نمایندگی از صاحبان فرآیند و با نام فرایند طراحی،توسعه و ارزشیابی یاددهی-یادگیری دروس عملی –آزمایشگاهی مبتنی بر انتقال تجربه دانش آموختگان از اجرای پایان نامه های عملیاتی
کارگاه برتر کشوری در سومین همایش کشوری آموزش پزشکی در حیطه برگزاری کارگاه از معاونت آموزشی مرکز مطالعات و توسعه آموزش دکتر جمال شمس و دکتر امیرمازیار نیائی با عنوان”دانشجوی پزشکی در رویارویی با استرس”