سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 33392 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۵۸ |
87 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اگر شما صاحب یکی از ۱.۲ میلیارد خودروی دنیا هستید، فکر اینکه شخصی وارد ماشین شما شود می‌تواند یکی از کابوس‌های شما باشد. حقیقت موضوع این است که اگر فردی یک کلاهبردار با دستگاه‌های پیچیده مسدود کننده کد نباشد، افراد عادی نمی‌توانند به سمت ماشین شما بروند و قفل آن را با کلید یا ریموت […]

اگر شما صاحب یکی از ۱.۲ میلیارد خودروی دنیا هستید، فکر اینکه شخصی وارد ماشین شما شود می‌تواند یکی از کابوس‌های شما باشد. حقیقت موضوع این است که اگر فردی یک کلاهبردار با دستگاه‌های پیچیده مسدود کننده کد نباشد، افراد عادی نمی‌توانند به سمت ماشین شما بروند و قفل آن را با کلید یا ریموت از راه دور باز کنند.
به گزارش slashgear، مواردی که برای باز کردن ماشین خود استفاده می‌کنید از دهه ۱۹۵۰، زمانی که فناوری کنترل از راه دور برای اولین بار برای باز کردن در‌های گاراژ استفاده شد، بسیار تکامل یافته است. در آن روزها، این علم در بهترین حالت ابتدایی بود. با این حال، وقتی صحبت از خودرو‌ها شد، سیستم‌های ورود از راه دور کمی تکامل یافته‌تر شدند. سازندگان سیستمی ابداع کردند که در آن هر خودرو کد مخصوص به خود را داشت که با هیچ خودروی دیگری قابل استفاده نبود.

در حالی که این پیشرفت قابل توجهی از نظر ایمنی نسبت به نسخه‌های قبلی خود بود، اما هنوز یک مسئله امنیتی مهم وجود داشت که مالکان خودرو مجبور بودند با آن دست و پنجه نرم کنند. کد‌ها متفاوت نبودند و این باعث می‌شد هکر‌ها این کد‌ها را با دستگاه‌های مخصوص بدزدند و از آن‌ها برای باز کردن قفل درب شما در عرض چند دقیقه استفاده کنند. خوشبختانه، زمان تغییر کرده است و تولیدکنندگان از آن زمان به راه‌های بهتری برای ایمن نگه داشتن خودروی شما دست یافته‌اند.
روش جدید کد گذاری

از اواسط دهه ۱۹۹۰، سازندگان خودرو از کد‌های رولینگ استفاده می‌کردند که به عنوان کد‌های پرش در سیستم‌های ورود بدون کلید نیز شناخته می‌شوند. این کد‌ها جایگزین کد‌های واحدی شدند که قبلاً مورد استفاده قرار می‌گرفتند و منجر به سخت‌تر شدن سرقت ماشین شما توسط مجرمان شد. هر بار که قفل ماشین خود را قفل یا باز می‌کنید، می‌توانند به صورت تصادفی کد‌های جدیدی تولید کنند. این بدان معنی است که ممکن است میلیارد‌ها یا حتی تریلیون‌ها احتمال وجود داشته باشد که کد بعدی چه خواهد بود. با این سطح از رمزگذاری، پس از دور شدن از وسیله نقلیه خود هرگز نباید نگران آن باشید.
کد‌های رولینگ کاملاً بی‌خطا نیستند و اگر مالک خودرو هستید، باید بسیار محتاط باشید به خصوص اگر ماشین بدون کلید دارید. به گفته داگ شوپ از انجمن خودرو آمریکا هکر‌ها و مجرمان حتی پیچیده‌تر می‌شوند. او توضیح می‌دهد که دستگاه‌های هک جدیدی در دسترس هستند که می‌توانند سیگنال فرستنده شما را تقویت کنند و نفوذ آن‌ها به ماشین شما را آسان‌تر از همیشه کنند.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید