شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 34956 |
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ |
132 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

براساس گزارش‌ها، آژانس فضایی ناسا پنج فضاپیما با فضانورد از شرکت SpaceX خریداری کرده است. به همین علت پیش بینی می‌شود این آژانس فضایی برای ارسال فضانودان بیشتر به فضا، دیگر از روسیه کمک نگیرد. به گزارش سایت انگجت؛ ناسا قصد استفاده از استارلاینر بوئینگ را دارد تا با آن مأموریت‌های فضایی جدید خود و  […]

براساس گزارش‌ها، آژانس فضایی ناسا پنج فضاپیما با فضانورد از شرکت SpaceX خریداری کرده است. به همین علت پیش بینی می‌شود این آژانس فضایی برای ارسال فضانودان بیشتر به فضا، دیگر از روسیه کمک نگیرد.
به گزارش سایت انگجت؛ ناسا قصد استفاده از استارلاینر بوئینگ را دارد تا با آن مأموریت‌های فضایی جدید خود و  اسپیس‌ایکس را انجام دهد. به همین علت این فضاپیما برای ناسا و شرکت اسپیس ایکس اهمیت زیادی  دارد.
به گفته ناسا، پرواز‌های اضافی می‌توانند در سال ۲۰۲۶ مورد استفاده قرار گیرند. اگر مشکلی مانع از پرتاب به موقع بوئینگ یا اسپیس ایکس شود، این پرواز‌ها  ایستگاه فضایی بین‌المللی را ایمن نگه می‌دارند. در حال حاضر، SpaceX تنها شرکت خصوصی است که مجوز پرواز فضانوردان را دریافت کرده البته  انتظار نمی‌رود بوئینگ اولین ماموریت عملیاتی خود را تا سال ۲۰۲۳ انجام دهد.

اگر ناسا پرواز‌های بیشتری را سفارش ندهد، این شرکت شانس بزرگ خود را برای یکپارچه سازی SpaceX از دست خواهد داد. ترتیب فعلی در مجموع ۱۴ ماموریت Crew Dragon در مقابل تنها ۶ سفر Starliner فراهم می‌کند. غول هوافضا بخش بزرگی از تجارت بالقوه خود را به یک تازه وارد نسبتاً از دست خواهد داد.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید