جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 39872 |
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ |
98 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

چهل و دومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد جام جهان‌پهلوان تختی مرحله چهارم انتخابی تیم‌ملی در تنکابن برگزار شد و امیرعلی آذرپیرا تنها طلایی آزادکار کشورمان در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان ۲۰۲۱ صربستان، با قبول شکست ۲ – یک برابر مجتبی گلیج به نایب قهرمانی رسید. قهرمان امیدهای جهان که به دلیل شرایط سنی هنوز می‌تواند […]

چهل و دومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد جام جهان‌پهلوان تختی مرحله چهارم انتخابی تیم‌ملی در تنکابن برگزار شد و امیرعلی آذرپیرا تنها طلایی آزادکار کشورمان در مسابقات قهرمانی امیدهای جهان ۲۰۲۱ صربستان، با قبول شکست ۲ – یک برابر مجتبی گلیج به نایب قهرمانی رسید. قهرمان امیدهای جهان که به دلیل شرایط سنی هنوز می‌تواند در تیم‌ملی جوانان کشتی بگیرد، قرار است چند روز دیگر با تیم محسن کاوه (سرمربی تیم‌ملی جوانان) در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ بحرین به مصاف مدعیان قاره کهن برود.

در همین رابطه گپ و گفتی داشتیم با این جوان خوش‌آتیه که امیرعلی آذرپیرا در پاسخ به سوالات به گزارش سرویس ورزشی ادراک خبر به نقل از پایگاه خبر ورزشی گفت:

هنوز می‌توانم در تیم‌ملی جوانان کشتی بگیرم و حدود ۴ – ۳ سال هم شرایط حضور در امیدها را دارم. هرچند ۹۷ کیلویی‌های خیلی خوبی در تیم‌ملی بزرگسالان داریم، اما خیلی بیشتر تمرین می‌کنم و زحمت می‌کشم تا خودم را به سطح این قهرمانان نامدار و مدعی کشتی دنیا برسانم.

مثل اکثر بچه‌های کشتی‌گیر هم سن و سال خودم در محله تهران نو، کشتی را زیرنظر آقای اسماعیل پلویی شروع کردم و هنوز هم با ایشان تمرین می کنم. از وقتی که آقا مصطفی حسین خانی با دنیای قهرمانی خداحافظی کردند و به جرگه مربیان پیوستند، ایشان هم خیلی برای ما زحمت می کشند و همیشه مزاحم ایشان هستیم.

قبل از هر مسابقه تلفنی با آقا مصطفی در تماس هستم و خیلی از ریزه کاری‌ها، راهکارها و تجربیات‌شان را به من یاد می‌دهند و گوشزد می‌کنند.

دانشجوی سال دوم رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد پردیس هستم. هنوز شرایط سنی من برای استخدام مناسب نیست ولی امیدوام با حمایتهای بیشتر از سوی مسئولان محترم، مشکل استخدام و اشتغال همه قهرمانان برطرف شود تا افتخارآفرینان و خانواده هایشان دغدغه ای در این رابطه نداشته باشند.

در مسابقات امیدهای جهان مقابل کشتی‌گیران بلاروس و گرجستان ۵ – صفر و ۵ – ۳ برنده شدم. برای رسیدن به فینال کارم سخت بود. لذا خیلی بیشتر احتیاط داشتم، همه حواسم را جمع کردم تا هرطوری شده حریف آمریکایی را ببرم و به فینال برسم. هرچند او سخت‌ترین حریفم بود ولی ۹ – صفر شکستش دادم. در فینال هم جلوی مولداوی، دیگر مثل نیمه‌نهایی نگران نبودم و راحت کشتی گرفتم و ۷ – ۳ برنده شدم و برای ایران طلا گرفتم.

برای مسابقات لیگ دسته اول که قرار است در رده سنی امیدها چند روز دیگر شروع شود، هنوز با تیمی صحبت نکرده‌ام و شاید بعد از مسابقات جوانان آسیا، قرارداد ببندم. سال قبل در لیگ برتر برای تیم سهند ارس کشتی گرفتم و از آقایان پهلوان علیرضا رضایی و علی آقای زندی خیلی ممنونم که از جوانان خیلی خوب حمایت کردند.

در جام تختی تنکابن هم مقابل عزیزی و رمضانیان بهتر از قبل کشتی گرفتم و برنده شدم. سال قبل در جام تختی ۳ – ۳ به رمضانیان باخته بودم که خوشبختانه این بار ۸ – صفر به پیروزی رسیدم. در فینال هم مقابل آقای گلیج اصلاً استرس نداشتم و خیلی راحت کشتی گرفتم ولی ۲ – یک شکست خوردم. آقایان گلیج و محمدیان خیلی پهلوان هستند و در اردوها هر وقت که من دعوت باشم، هر سوالی داشته باشم از آنها سوال می کنم و هر دو نفرشان با بزرگواری به من خیلی چیزها یاد داده‌اند.

دیدار انتخابی ۹۷ کیلو خیلی سخت، حساس، جذاب و دیدنی خواهد بود. زیرا هر دو نفر برای رسیدن به تیم ملی و مدال جهانی صربستان با جان و دل می‌جنگند و هر کسی حقش باشد صاحب دوبنده تیم ملی و انشاءالله مدال جهانی می‌شود.
* در پایان از همه مسئولان فدراسیون‌کشتی، مربیان تیمهای ملی و باشگاهی، معلمان و اساتید دانشگاهم، دوستان و بچه محله‌ای‌های خوب و خانواده عزیزم که خیلی به من محبت داشته و همیشه در حمایت از من سنگ تمام گذاشته و بهترین مشوق من بوده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!