جمعه, ۸ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 41515 |
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ |
109 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه‌ای از علوم رایانه است که هدف اصلی‌ آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که به کمک هوش انسانی بتوانند نیاز آن‌ها را بر آورده کنند. فناوری هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است. منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که طوری برنامه نویسی […]

هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه‌ای از علوم رایانه است که هدف اصلی‌ آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که به کمک هوش انسانی بتوانند نیاز آن‌ها را بر آورده کنند. فناوری هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است. منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که طوری برنامه نویسی شده تا همانند انسان فکر کند و  توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد.
به گزارش boudy-technology.tn، رسانه فناوری Toolbox نظرات چند متخصص را در مورد چگونگی تکامل هوش مصنوعی در سال آینده ارائه کرد. موضوع فناوری هوش مصنوعی که کارشناسان باید در سال آینده به آن توجه کنند نیز به شدت مورد بحث مختصصان قرار گرفت.

تعدادی از مقاله‌های برتر هوش مصنوعی سال ۲۰۲۲
۱. نمودار درک هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱
مقاله درک هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۱ با یک گزارش ۲۲۲ صفحه‌ای همراه بود. این مقاله مشاغل و سرمایه گذاری‌های هوش مصنوعی در ۱۵ نمودار را پوشش می‌دهد. در برنامه‌های هوش مصنوعی این مقاله، بر مسائل اخلاقی و تنوع نیروی کار هوش مصنوعی تاکید شده است.
۲. کمک DeepMind به نوآوری ربات ها
این مقاله در مورد آلفا فولد (یک مدل هوش مصنوعی از پروتئین منعطف) گرد آوری شده که توسط DeepMind توسعه یافته است. لازم به ذکر است که بگوییم DeepMind، یکی از زیرمجموعه‌های توسعه هوش مصنوعی (AI) است. گوگل، مدل هوش مصنوعی آلفا فولد (Alpha Fold) را توسعه داده است که می‌تواند مشکل پروتئین منعطف را حل کند،  کاری که دانشمندان ۵۰ سال است در  حل کردن آن ناتوان بوده اند.
آلفا فولد که توسط DeepMind توسعه یافته، از فناوری شبکه عصبی (DNN) برای یادگیری مقادیر زیادی از داده‌های ژنومی استفاده کرد. این مدل هوش مصنوعی از طریق ساختار سه بعدی پروتئین بر اساس توالی اسید آمینه پیش‌بینی شد.
 Andrew Ng X-Ray AI Highp .۳
این یک مقاله مصاحبه با اندرو نگ، پیشگام هوش مصنوعی است. اندرو نگ فردی چینی-آمریکایی، در سال ۱۹۹۷ در رشته علوم کامپیوتر، آمار و اقتصاد در دانشگاه کارنگی ملون آمریکا تحصیل کرد. نگ مدرک کارشناسی ارشد خود را در MIT به پایان رساند و در حال حاضر رئیس شرکت Landing AI است. در این مقاله او به یک سیستم هوش مصنوعی توسعه یافته در دانشگاه استنفورد اشاره کرد که می‌تواند ذات الریه را در عکس قفسه سینه تشخیص دهد. او در توضیحات خود اعلام کرد که ماشین هوش مصنوعی از افراد رادیولوژیست بهتر عمل می‌کند.
۴. شبکه‌های عصبی سریع مغز در هنگام خواب
فرانسیس چنس، محقق آزمایشگاه ملی ساندیا، تحقیقاتی را در مورد توسعه الگوریتم‌هایی با استفاده از مغز ارائه داد. چنس می‌گوید: با استفاده از سرعت، سادگی و کارایی سیستم عصبی، می‌توان رایانه‌ای را طراحی کرد که عملکرد‌های مغزی در هنگام خواب را پردازش کند.
۵. نقص هوش مصنوعی
Contributor Charles Choi مقاله‌ای است که نمونه‌هایی از شکست‌های فناوری هوش مصنوعی را جمع‌آوری کرده و نقاط ضعف هوش مصنوعی امروزی را توضیح می‌دهد.

پیش بینی هوش مصنوعی ۲۰۲۲ توسط متخصصان
۱. مقررات جدید ممکن است کاربرد هوش مصنوعی را در برخی مناطق محدود کند
Omkar Kharkar، مدیر علم داده و تجزیه و تحلیل در NTT Data Services، پیش بینی می‌کند که در سال آینده، باید نظارت بیشتری بر هوش مصنوعی داشت. به گفته او، اتحادیه اروپا به وضع مقررات ادامه می‌دهد و اخیراً مقررات بیشتری برای هوش مصنوعی وضع شده است. اتحادیه اروپا حتی انواع و کاربرد‌های خاصی از هوش مصنوعی را ممنوع کرده است.
۲. افزایش انسان نقش مهمی در هوش مصنوعی ایفا می‌کند
هیرو تین، معاون Viralspace، می‌گوید: اگرچه هوش مصنوعی از نظر نوآوری و اثربخشی فناوری پیشرفت کرده است، اما همچنان نیاز به وجود انسان دارد. به گفته او: هوش مصنوعی گاهی اوقات می‌تواند مضر یا موثر باشد.
۳. هوش مصنوعی در داده‌های صوتی نقش مهمی دارد
به گفته Xenia Falke، رئیس هوش مصنوعی فضایی هوایی، تأثیر هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ به اعتماد مصرف کننده، پذیرش آن و داده‌های جمع‌آوری شده قبلی بستگی دارد. اما اعتماد نقش مهمی در استفاده از هوش مصنوعی برای آزمایش دارد.
۴. زمینه امنیت سایبری که در آن هوش مصنوعی ناهنجاری‌ها را تشخیص می‌دهد
کارشناسان استدلال کردند که هوش مصنوعی عملکرد‌های مهمی مانند تشخیص ناهنجاری و الگو را فراهم می‌کند و پردازش زبان طبیعی انسان‌ها امکان تهدید اطلاعات را فراهم می‌کند.
۵. اهمیت اخلاق در هوش مصنوعی
کارشناسان پیش‌بینی کردند که در سال آینده بیش از ۹۰ درصد پروژه‌های AI/ML به دلیل دانش نادرست از هوش مصنوعی و ML، برنامه‌ریزی ناکافی و قدرت اجرایی پایین به اهداف خود نخواهند رسید.
۶. هوش مصنوعی ریشه در تجارت ایمنی ترافیک جاده‌ای دارد
رایان ویلکینسون، مدیر ارشد فناوری IntelliShift می‌گوید: تا سال ۲۰۲۲، دوربین‌ها و حسگر‌های مجهز به هوش مصنوعی در وسایل نقلیه تجاری و شخصی برای جلوگیری از حواس‌پرتی، خواب‌آلودگی و اختلال در هنگام رانندگی استفاده می‌شوند. در نتیجه استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ترافیک جاده‌ای و تصادفات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
بیشتر بخوانید

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید