روهیت پراساد، معاون ارشد آمازون، در کنفرانسی که این شرکت در روز چهارشنبه برگزار کرد، کرد که این شرکت خرده فروشی آنلاین، در حال توسعه سیستمی است که به الکسا اجازه میدهد پس از شنیدن کمتر از یک دقیقه از هر صدایی، آن را تقلید کند. پراساد میگوید که هدف از این ویژگی ماندگار کردن […]
روهیت پراساد، معاون ارشد آمازون، در کنفرانسی که این شرکت در روز چهارشنبه برگزار کرد، کرد که این شرکت خرده فروشی آنلاین، در حال توسعه سیستمی است که به الکسا اجازه میدهد پس از شنیدن کمتر از یک دقیقه از هر صدایی، آن را تقلید کند. پراساد میگوید که هدف از این ویژگی ماندگار کردن خاطرات است. مثل زنده نگه داشتن یاد افرادی که در دورانی مثل همه گیری ویروس کرونا از دست دادیم.
آمازون از دادن اطلاعات بیشتر و اینکه دقیقا چه زمانی این ویژگی جدید را اضافه میکند خودداری کرد.
این کار وارد حوزهای از فناوری میشود که برای منافع و سوء استفادههای احتمالی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. برای مثال شرکت مایکروسافت اخیرا شرکتهایی را که میتوانند از نرمافزار این شرکت فناوری برای تقلید صداها استفاده کنند، محدود کرده است. هدف از این ویژگی کمک به افرادی بود که دارای اختلالات گفتاری یا مشکلات دیگر هستند. با این حال نگرانیهایی در این زمینه وجود دارد که برخی از این قابلیتها برای تبلیغ دروغهای سیاسی استفاده کنند.
آمازون امیدوار است با این پروژه، الکسا را در بین کاربران محبوب کند، اما توجه عمومی قبلا به جای دیگری معطوف شده است. یک مهندس در شرکت گوگل این ادعا را مطرح کرده بود که ربات و هوش مصنوعی این شرکت به سمت درک احساسات پیشروی کرده است. یکی دیگر از مدیران آمازون روز سه شنبه مطابق با ارقامی که این شرکت برای فروش دستگاه از ژانویه ۲۰۱۹ ارائه کرده گفت که الکسا ۱۰۰ میلیون مشتری در سراسر جهان دارد.
پراساد گفت هدفی که آمازون برای الکسا در نظر گرفته هوش تعمیم پذیر یا توانایی سازگاری با محیطهای کاربر و یادگیری مفاهیم جدید با ورودی اندک است.
بیشتر بخوانید