دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-06-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 46728 |
تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ |
82 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

شرکت گوگل دیروز اعلام کرد که یک شرکت ایتالیایی با استفاده از نرم‌افزار‌های جاسوسی، گوشی‌های هوشمند در ایتالیا و قزاقستان را هک کرده است.به گزارش سایت رویترز، آزمایشگاه RCS، برنامه‌های را برای سرقت پیام‌های خصوصی و اطلاعات ۱۰ هزار مخاطب اروپایی توسعه داده است. رگولاتور‌های اروپایی و آمریکایی در حال بررسی قوانین جدید احتمالی در […]

شرکت گوگل دیروز اعلام کرد که یک شرکت ایتالیایی با استفاده از نرم‌افزار‌های جاسوسی، گوشی‌های هوشمند در ایتالیا و قزاقستان را هک کرده است.به گزارش سایت رویترز، آزمایشگاه RCS، برنامه‌های را برای سرقت پیام‌های خصوصی و اطلاعات ۱۰ هزار مخاطب اروپایی توسعه داده است. رگولاتور‌های اروپایی و آمریکایی در حال بررسی قوانین جدید احتمالی در مورد فروش و واردات نرم افزار‌های جاسوسی هستند. سخنگوی آزمایشگاه RCS گفت: محصولات و خدمات ما با قوانین اروپایی مطابقت دارد و به آژانس‌های مجری قانون در بررسی جرایم کمک و هرگونه سوء استفاده از محصولات خود را محکوم می‌کند.
گوگل در همین راستا اعلام کرد که اقداماتی را برای محافظت از کاربران سیستم عامل اندروید خود انجام داده و به آن‌ها در مورد این نرم‌افزار‌های جاسوسی هشدار داده است.  یکی از سخنگویان اپل نیز گفت که ما تمام حساب‌ها و برنامه‌های شناخته شده مرتبط با این شرکت هک را حذف کرده‌ایم.

براساس گزارش‌ها، صنعت جهانی ساخت نرم افزار‌های جاسوسی در حال رشد هستند و شرکت‌های بیشتری ابزار‌های رهگیری را برای اجرای قانون توسعه می‌دهند. فعالان  جاسوسی نیز در برخی موارد با کمک بد افزارهای جاسوسی ا حقوق بشر و حقوق شهروندی را سرکوب کرده و قوانین آن را نیز نقض  می‌کنند.
بیل مارکزاک، محقق امنیتی در آزمایشگاه Citizen گفت: “ابزار آزمایشگاه RCS ممکن است به اندازه Pegasus مخرب نباشد، اما همچنان می‌تواند پیام‌ها را بخواند و رمز‌های عبور را مشاهده کند. این نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری باید ایمنی محصولات خود را در برابر حملات قدرتمند افزایش دهند. ”
محققان گوگل دریافتند که آزمایشگاه RCS قبلا با شرکت جاسوسی ایتالیایی Hacking Team که به طور مشابه نرم افزار نظارتی برای دولت‌های خارجی ایجاد کرده بود تا از تلفن‌ها و رایانه‌ها استفاده کنند، همکاری می‌کند. بیلی لئونارد، محقق ارشد گوگل گفت: در برخی موارد،  معتقد است ،هکر‌ها از نرم‌افزار جاسوسی RCS استفاده می‌کنند تا با ارائه خدمات اینترنتی دولت‌ها را مورد حمله خود قرار دهند.
بیشتر بخوانید
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید