به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس منوچهر منطقی امروز در نشست خبری اظهار کرد: ساماندهی تولید، عرضه، تحول ساختاری و حرکت به سمت پیشرانها، نقشه راه در صنعت خودرو است. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت بیان داشت: سال گذشته ۲۱۳ هزار خودرو تولید اما ۴۳ هزار دستگاه عرضه شد. یعنی […]
به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس منوچهر منطقی امروز در نشست خبری اظهار کرد: ساماندهی تولید، عرضه، تحول ساختاری و حرکت به سمت پیشرانها، نقشه راه در صنعت خودرو است. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت بیان داشت: سال گذشته ۲۱۳ هزار خودرو تولید اما ۴۳ هزار دستگاه عرضه شد. یعنی ۱۷۰ هزار خودرو نسبت به آنچه ادعا کردیم کمتر عرضه کردیم بنابراین در صورتی که میانگین قیمت ۱۷۰ هزار خودروی عرضه نشده را ۲۰۰ میلیون تومان در نظر بگیریم به معنای آن است که ۳۴ هزار میلیارد تومان حبس نقدینگی در خودروسازی داشتیم. وی با بیان اینکه باید هر چه خودرو داریم عرضه کنیم، گفت: الان عبور مستقیم خودرو تقریباً ۱۰۰ درصد شده است که هم درآمد خودروساز بالا میرود و هم به نیاز بازار پاسخ داده میشود و هم کیفیت تولید خودرو ارتقا مییابد. منطقی بیان داشت: با توجه به تفاوت قیمت تمام شده و فروش، نقدینگی خودروساز کاهش مییابد بنابراین اصلاح روند قیمتگذاری باید اتفاق افتد، ضمن اینکه همافزایی نیز باید عملیاتی شود. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت افزود: اولین بحث در همافزایی، همافزایی در پلتفرمها است در حال حاضر خودروهای متعدد با تیراژ کم و خدمات پس از فروش بسیار آشفته و غیرقابل قبول داریم. در حال حاضر ۴ پلتفرم با ارزش داریم که به روز هستند و در دهههای مختلف درآمدی توزیع شدهاند. وی ادامه داد: ادبیات خودروسازی ایران برای ۲۵ سال پیش است در حالی که باید خودروی باارزش و قیمت مناسب عرضه شود که در این باره خودروسازان دو محصول برقی و بنزینی عرضه خواهند کرد. منطقی اظهار داشت: در جایی هم که نتوانیم بازار را با خودروی داخلی تأمین کنیم واردات را انجام خواهیم داد. معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با تأکید بر دانشبنیان کردن صنعت خودرو، گفت: چهار رویکرد جریانساز در آینده صنعت خودرو شامل برقیسازی خودروهای خودران، صورتهای نوین حمل و نقل و اتصال پذیری خودرو است. انتهای پیام/