به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر ، وبسایت عبری «گلوبز» اعلام کرده است که باز کردن حریم هوایی عربستان به روی همه پروازهای تجاری رژیم صهیونیستی به معنای ارزانتر شدن سفر از اسرائیل به آسیا نیست، مگر اینکه سلطاننشین عمان تصمیم مشابهی اتخاذ کند. به تازگی و در خلال سفر رئیسجمهور آمریکا به عربستان سعودی، […]
به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر ، وبسایت عبری «گلوبز» اعلام کرده است که باز کردن حریم هوایی عربستان به روی همه پروازهای تجاری رژیم صهیونیستی به معنای ارزانتر شدن سفر از اسرائیل به آسیا نیست، مگر اینکه سلطاننشین عمان تصمیم مشابهی اتخاذ کند. به تازگی و در خلال سفر رئیسجمهور آمریکا به عربستان سعودی، این کشور اعلام کرد که آسمان خود را به روی همه هواپیماهایی که مقررات عربستان را رعایت کنند، گشوده است. حالا خطوط هوایی رژیم صهیونیستی به دنبال استفاده از این امکان برای گسترش شبکه پروازی خود به هند و شرق آسیا هستند. تصمیم عربستان این گمانهزنی را ایجاد کرده است که خطوط هوایی رژیم صهیونیستی با کاهش زمان سفر به برخی مقاصد، دستاوردهای قابل توجهی به دست خواهند آورد. این سایت تاکید کرد که خوشبین نبودن نسبت به کاهش قیمت بلیت سفرها عمدتاً به دلیل هزینه بالای سوخت و عدم رقابت برای پروازها از اسرائیل به شرق آسیا است. این وب سایت اعلام کرد که رژیم اشغالگر باز شدن حریم هوایی عربستان به روی خود را به عنوان تغییر قواعد بازی دست کم گرفته است و انتظار نمیرود که قیمت پروازهای اسرائیل به تایلند و سایر مقاصد آسیا در مدت کوتاهی کاهش یابد. اما سایت عبری میگوید نکته بسیار مهم دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و آن این است که پروازهای اسرائیلی باید از حریم هوایی عمان عبور کنند تا پروازهای خود را به سمت جنوب و شرق آسیا کوتاه کنند. این وب سایت تاکید کرد که عمان هنوز اجازه عبور هواپیماهای اسرائیلی در حریم هوایی خود را نداده است، اما انتظار میرود به زودی اجازه این موضوع را بدهد. به گزارش گلوبز، اگرچه تصمیم عربستان برای کوتاهتر کردن دو ساعت پرواز اسرائیل به تایلند و هند، گرانی سوخت هواپیما، کاهش قیمت بلیت سفر را نامشخص میکند. این وب سایت با بیان ایکه نبود رقابت به شرکتها اجازه میدهد شرایط را به نفع خود دستکاری کنند، گفت: تنها شرکت هواپیمایی ال عال در مسیر تل آویو – بانکوک پرواز دارد، از همین رو هیچ توجیه تجاری برای کاهش قابل توجه قیمتها وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر، جوزف فیشر، کارشناس هوانوردی، به این سایت گفت که مزیت باز شدن حریم هوایی عربستان به روی اسرائیل در باز شدن درهای گردشگری به روی اسرائیل از کشورهای آسیایی به عنوان پرجمعیت ترین کشورهای جهان است. فیشر توضیح داد که قبل از باز شدن حریم هوایی، از نظر اقتصادی برای شرکتهای هواپیمایی ژاپن، تایلند، کره جنوبی، سنگاپور و استرالیا امکان انجام پرواز در این مسیر طولانی تا رسیدن به اسرائیل وجود نداشت و تصمیم عربستان میتواند به صرفه جویی در هزینه حمل و نقل کالا از آسیا تا ۷۰ درصد کمک کند. رویترز به تازگی اعلام کرده است که هر سه شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی، برای کسب اجازه استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی رسماً درخواست دادهاند و کسب چنین مجوزی میتواند مسیرهای پروازی به هند و تایلند را تا دو ساعت کوتاهتر کند. بدون استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی، هواپیماهای این شرکتهای مسافری در این مسیرهای پروازی باید از دریای سرخ و جنوب یمن استفاده میکنند و به گزارش رویترز، برقراری یک دالان هوایی در عمان برای گسترش شبکه پروازی به شرق آسیا برای شرکتهای هواپیمایی اسرائیل ضروری است. پیش از اعلام گشایش آسمان عربستان به روی همه پروازهای تجاری، خطوط هوایی اسرائیلی تنها برای سفر به بحرین و امارات متحده عربی امکان استفاده از حریم هوایی عربستان سعودی را داشتند.