به گزارش ادارک خبر به نقل از مرکز ارتباطات رسانهای انتخاب الکترونیک، محمدحسین فهیمی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: “به رغم سختتر شدن شرایط تولید در ماههای گذشته به دلیل افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از تورم، بالارفتن نرخ نهادههای تولید و…، صنعت لوازم خانگی همچنان در همراهی با مردم به واسطه تثبیت […]
به گزارش ادارک خبر به نقل از مرکز ارتباطات رسانهای انتخاب الکترونیک، محمدحسین فهیمی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: “به رغم سختتر شدن شرایط تولید در ماههای گذشته به دلیل افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از تورم، بالارفتن نرخ نهادههای تولید و…، صنعت لوازم خانگی همچنان در همراهی با مردم به واسطه تثبیت و جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت محصولات و حفظ رقابت در بازار، پیشگام است.” بر اساس این گزارش دادههای ارائه شده در گزارش مرکز آمار ایران پیرامون رشد نرخ تورم تولیدکننده در سال گذشته نشان میدهد، نرخ نهادههای تولید تاثیرگذار بر قیمت نهایی محصولات شرکتهای تولیدکننده لوازم خانگی در بازه زمانی ماههای گذشته، افزایش چشمگیری را تجربه کرده است. این در حالی است که پیگیری سیاستهای مبتنی بر مدیریت شرایط اقتصادی در اولویت دستگاههای اجرایی قرار گرفته تا به نوعی بتوانند کنترل بازار و صنعت لوازم خانگی ایران که بخش خصوصی، سهم زیادی از آن دارد را بدست بگیرند. به گفته مسئولان امر که اطلاعات موجود در سامانه جامع تجارت نیز آن را تایید میکند، به رغم صدور مجوز افزایش تا سقف ۱۰ درصدی برای محصولات برودتی و تا سقف ۱۵ درصدی برای محصولات صوتی و تصویری از سوی وزارت صمت، تعداد زیادی از تولیدکنندگان محصولات لوازم خانگی ایرانی برای کسب مزیتهای رقابتی در بازار از سقف تعیین شده برای افزایش قیمت استفاده نکرده و روند افزایش قیمت محصولات خود را تا این سقف، پیگیری نکردهاند. تلاش تولیدکنندگان محصولات لوازم خانگی برندهای ایرانی برای تامین نیاز مردم در بازارها همزمان با تمرکز بر بازارهای صادراتی و آغاز صادرات به کشورهای اروپایی درحالی در سالهای گذشته در اولویت و دستورکار تولیدکنندگان داخلی بوده که نتایج حضور محصولات این برندها در بازارها و نمایشگاههای جهانی نشانمیدهد محصولات لوازم خانگی ایرانی قابل رقابت با محصولات تولیدشده از سوی برندهای شاخص دیگر کشورها است.