جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-11-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 65931 |
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۴۶ |
149 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مهدی رضایی در اولین همایش بازرسان و ارزیابان سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکی از مباحث مهم و جدی در سازمان مساله نظارت است، هر حاکمیتی برای انجام مسئولیت خود دربرابر مردم واطمینان از انجام درست مبادلات وتبادلات باید در قالب مقرراتی اهدافش را پیگیری کند. معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران […]

مهدی رضایی در اولین همایش بازرسان و ارزیابان سازمان بیمه سلامت ایران گفت: یکی از مباحث مهم و جدی در سازمان مساله نظارت است، هر حاکمیتی برای انجام مسئولیت خود دربرابر مردم واطمینان از انجام درست مبادلات وتبادلات باید در قالب مقرراتی اهدافش را پیگیری کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اجرای صحیح هر قانونی نیازمند نظارت است، بنابراین هرگاه قانون و مقرراتی وضع شود،نظارت بدنبال آن ضرورت دارد.این موضوع در حوزه سلامت حساسیت های بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت گیرندگان خدمتی هستند که قادر نیستنددرموردکیفیت خدمات قضاوت کنند، ؛ همچنین در این حوزه تناسبی میان اطلاعات و داده های ارایه دهنده خدمت و گیرنده خدمت وجود ندارد.در حوزه سلامت برای دسترسی عادلانه و مناسب به خدمات اجرای قوانین و مقررات و به دنبال آن نظارت اهمیت بسزایی دارد،

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نکته مهم دیگر در حوزه سلامت منافع عامه است مانند واکسیناسیون که سلامتی فرد به سلامتی جامعه گره می‌خورد و گاها مقررات الزام آور اجتناب‌ناپذیر است. از نکات دیگر تفاوت حوزه سلامت خطر القای مصرف است که نیازمند نظارت صحیح بر اجرای استانداردها و پروتکل‌های خدمت است.

نظارت در سه بخش دروندادها،فرایند ها و بروندادها تعریف می‌شود.در نظارت بر دروندادها تایید یه های اولیه و مجوزها بایستی کنترل شوند.در نظارت بر فرآیندها اجرای استانداردها و گزارش‌های بیماران مورد توجه ناظران و بازرسان باید قرار گیرد .در نظارت بروندادها یا پیامد ها که بیشترین اهمیت را دارد .برای افزایش کیفیت خدمات نظارت بر پیامدها مهمترین رسالت ناظران است.البته نظارت دراین بخش هم سخت است است و هم پیچیده.

وی با بیان اینکه نظام نظارتی باید ارتقا پیدا کند ادامه داد: می توان از ابزارهای نظارتی بروز و کارآمدتری استفاده کرد،همچنین باید از سیستم های نظارتی موازی در سایر دستگاه‌ها نظیر دانشگاه نیز در بحث نظارت ها بهره مند شد، از سوی دیگر در سازمان نیز باید با همکاری و تعامل بین واحدهاهم افزایی داشته باشیم و مشتری مداری جایگزین بخشی نگری گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!