به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران اظهار کرد: در دوران آموزش حضوری باید از ظرفیت مدرسه تلویزیونی استفاده کنیم و بخشی از برنامه درسی را در این شبکه قرار دهیم. وی درباره مدرسه تلویزیونی ایران تصریح کرد: باید این رسانه را به سمت یک شبکه تلویزیونی تعاملی […]
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران اظهار کرد: در دوران آموزش حضوری باید از ظرفیت مدرسه تلویزیونی استفاده کنیم و بخشی از برنامه درسی را در این شبکه قرار دهیم. وی درباره مدرسه تلویزیونی ایران تصریح کرد: باید این رسانه را به سمت یک شبکه تلویزیونی تعاملی برای تأثیر بیشتر ببریم.وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش حضوری، دانشآموزان از قرنطینه خارج شدند و رفتارهایی را بروز دادند که ناشی از تعاملات سرکوب شده بود اما باز معلمان تحمل کردند.نوری تصریح کرد: ۹۷۰ هزار معلم داریم و خیلی از آنها به روستاها میروند همچنین در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ کلاس چند پایه داریم.همچنین محمد مهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه نیز در این برنامه گفت: ۶۰۰ معلم در دوره متوسطه در مدرسه تلویزیونی تدریس کردند تا برنامههای آموزشی مربوطه روی آنتن تلویزیون برود؛ در آن زمان فرصت یادگیری حضوری از بین رفته بود و باید به منظور تداوم جریان آموزش از این فرصت خوب بهرهمند میشدیم و با توجه به پوشش رسانهای گسترده رسانه ملی آموزش به دورترین مناطق رفت.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی و بستر آموزش مجازی میتوانند به عنوان مکمل آموزش همچنان در دوران پساکرونا مورد استفاده قرار بگیرند، گفت: آموزش و پرورش باید بهصورت توامان در کنار یکدیگر پیش بروند؛ آسیبهای بسیاری به این دو حوزه در دوران کرونا وارد شد، به ویژه موضوع “تربیت” از طریق آموزش حضوری محقق میشود.کاظمی گفت: آموزش حضوری را آغاز کردیم و آموزش مکمل را برای سال تحصیلی آینده از طریق دو بستر شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی دنبال میکنیم اما آموزش اصلی از طریق حضور در مدرسه تداوم پیدا خواهد کرد.