به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ ویژه رشتههای شغلی آموزش و پرورش ۳۴ هزار ۸۱۳ نفر استخدام میشوند که عمده آن مربوط به دوره ابتدایی است.بیش از ۵۰۰ […]
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاههای اجرایی کشور در سال ۱۴۰۱ ویژه رشتههای شغلی آموزش و پرورش ۳۴ هزار ۸۱۳ نفر استخدام میشوند که عمده آن مربوط به دوره ابتدایی است.بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند و افراد پذیرفته شده پس از گذراندن دوره آموزشی در تابستان از مهرماه امسال به کلاسهای درس میروند.بنا به گفته حسن مروتی، سرپرست معاونت امور آزمونهای سازمان سنجش، حدود ۹۳ هزار نفر نیز داوطلب رشتههای شغلی سایر دستگاهها اجرایی در نهمین دوره آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی هستند که آزمون آنها در ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز استخدام معلمان را با توجه به روند سیر جمعیت دانشآموزان و سیر بازنشستگی متوازن ندانست و گفت: امسال ۷۱ هزار نفر از معلمان بازنشسته شدند که ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر از معلمان جدیدالاستخدام از طریق نهمین آزمون استخدامی که دیروز و امروز برگزار شد، تأمین میشود.وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان کافی نیست، ادامه داد: در سالهای گذشته ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به ۵ هزار نفر کاهش یافته بود اما امسال ۲۵ هزار نفر دانشجو از دانشگاه فرهنگیان فارغالتحصیل شدند که ۲۵ هزار نفر معلم جذب شد اما طبق سند تحول بنیادین دانشگاه فرهنگیان که تأکید بر جذب معلم از طریق دانشگاه دارد نشستهایی با وزارت علوم و دانشگاه پیام نور برگزار شد که در سال جدید از ظرفیت خالی دانشگاهها برای جذب معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش بهرهمند شویم.وی در مورد استخدام معلولان گفت: طبق قانون ۳ درصد سهمیه جذب معلولان است و ما علاوه بر آن مطابق نیاز آموزش و پرورش جذب عزیزان معلول را پیگیری خواهیم کرد.پیش از این منصور افشار محمدیان، عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه گیلان درباره جذب فارغالتحصیلان سایر دانشگاهها به عنوان معلم به تسنیم گفته بود: بهترین کار این است که دانشگاهها به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات با دانشگاه فرهنگیان مشارکت کنند و دانشگاه فرهنگیان متولی فنون تدریس باشد و بخش تخصصی را دانشگاههای دولتی متولی شوند؛ مسئولان باید در این رابطه به توافق برسند که در دو یا سه سال آینده به هر طریقی از امکانات دانشگاههای دولتی برای تربیت معلم استفاده شود.