جمعه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 252309 |
تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ |
12 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: سعیده پورعلی طراح پوستر بسته فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» در گفت وگو با هنرآنلاین درباره این پوستر و ویژگی‌های بصری آن توضیح داد: با توجه به عنوان پوستر، از سیمرغ که نام‌آورترین چهره اسطوره‌ای و افسانه‌ای ایرانی است، استفاده کردم که از دیر باز به سبب صفات برجسته و سیمای اساطیری‌اش […]

گروه سینما خبرگزاری هنر ایران: سعیده پورعلی طراح پوستر بسته فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» در گفت وگو با هنرآنلاین درباره این پوستر و ویژگی‌های بصری آن توضیح داد: با توجه به عنوان پوستر، از سیمرغ که نام‌آورترین چهره اسطوره‌ای و افسانه‌ای ایرانی است، استفاده کردم که از دیر باز به سبب صفات برجسته و سیمای اساطیری‌اش در فرهنگ ایران، نقش مهمی در داستان‌های شاهنامه دارد. طراحی تمامی المان‌های به کار رفته در پوستر، در قالب یک برگ از صفحه شاهنامه الهام گرفته شد که به نوعی روایت‌گر یک برگ از تاریخ معاصر سینمای کوتاه ایران باشد.

وی بیان کرد: المان‌های بصری به صورت نمادین به مضامین و لحن‌های فیلم‌های کوتاه این مجموعه اشاره می‌کند و هدف اصلی پوستر، ایجاد کنجکاوی و جلب توجه مخاطب برای تماشای فیلم‌ها است که با توجه به این موضوع و به پیشنهاد کارگردانان این مجموعه طراحی شده است. از کارگردانان بسته سیمرغ و گروه سینمایی «هنر و تجربه» بابت فرصت همکاری که در اختیار بنده قرار دادند، تشکر می‌کنم.

پورعلی همچنین گفت: بخشی از فضای غالب طراحی نیز به تلفیق شخصیت‌های اصلی فیلم‌ها با پوسترهای اصلی چهار فیلم کوتاه اختصاص داده شده است تا به مخاطب این حس را القا کند با تماشای این فیلم‌ها، با تجربیات و دیدگاه‌های مختلف انسانی آشنا می‌شود.

طراح پوستر بسته فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» در پایان عنوان کرد: رنگ و نقش مایه‌های نمادین پوستر، بازتابی از آمیختگى داستان و گفتمان روایی غالب در شاهنامه است که می‌توان به نقش اسطوره‌ای، آیینی و نمادین درخت سرو در فرهنگ و هنر ایران نیز اشاره کرد و در این میان سعی برآن شد که در معرفی فیلم‌ها و عوامل‌شان از ویژگی‌ها و قواعد حاکم بر نظام صفحه‌آرایی نسخه‌های شاهنامه استفاده شود.

سیمرغ

سعیده پورعلی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد معماری و دانش آموخته انجمن سینمای جوانان ایران است. او سال‌ها در حوزه فیلم کوتاه و مستند به عنوان پژوهشگر، طراح صحنه و طراح پوستر کار کرده است و سال گذشته در همکارى با بنیاد سینمایی فارابی، طراحی کتاب «المپیاد فیلمسازی نوجوانان» را بر عهده داشته است. پورعلی همچنان در حوزه گرافیک سینما با فیلمسازان همکاری دارد.

بسته فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» شامل فیلم‌های «ارفاق» به کارگردانی رضا نجاتی، «شریف» به کارگردانی محمد علیزاده فرد، «دآبر» به کارگردانی سعید نجاتی و فیلم کوتاه «برنو» به کارگردانی محمد ثریا است. فیلم کوتاه «دآبر» در سی و هشتمین دوره، فیلم کوتاه «ارفاق» در چهلمین دوره، فیلم کوتاه «برنو» در چهل و یکمین دوره و فیلم کوتاه «شریف» در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بخش کوتاه را از آن خود کرده‌اند.

«سیمرغ» متفاوت‌ترین و ویژه‌ترین بسته فیلم کوتاهی است که در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است؛ ۴ فیلم کوتاه که طی چندین سال اخیر جایزه «سیمرغ فجر» را به خود اختصاص داده‌اند، به همراه ویدئو‌های پشت صحنه فیلم‌ها در این بسته تماشایی شده است.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید