جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10889 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ |
77 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن که در محل استانداری گیلان در رشت تکشیل شد، اظهار داشت: تلاش دولت این است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل و حتی عرضه از تقاضا بیشتر شود تا قیمت مسکن در کشور کاهش یابد و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب، می‌توان […]

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن که در محل استانداری گیلان در رشت تکشیل شد، اظهار داشت: تلاش دولت این است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل و حتی عرضه از تقاضا بیشتر شود تا قیمت مسکن در کشور کاهش یابد و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب، می‌توان با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار شدن اقشار مختلف به خصوص قشر جوان و زوج های جوان، قیمت مسکن را کاهش و به تعادل رساند.
وی افزود: همچنین یکی از دغدغه های مهم دولت نیز ایجاد اشتغال است که با احداث سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، می‌توان اشتغال خوبی نیز ایجاد کرد و احداث خانه برای اقشار مختلف مردم، می تواند در ایجاد اشتغال نیز نقش مثبتی داشته باشد.
نماینده عالی دولت در گیلان با انتقاد از گرانی مسکن طی چند سال اخیر گفت: دولت گذشته برای ایجاد و تولید مسکن برای قشر آسیب پذیر بی تفاوت بود و طی هشت سال گذشته هر بلایی که خواستند برای مسکن ایجاد کردند و طرح مسکن مهر را نیز مورد تمسخر قرار می‌دادند.
وی ادامه داد: به طور کل در دولت گذشته ، احداث مسکن برای واجدان شرایط تعطیل شده بود و به همین دلیل شاهد افزایش بی رویه قیمت مسکن در کشور بودیم اما هم اینک دولت سیزدهم مصمم است که با قدرت، طرح نهضت ملی مسکن را اجرایی و به سرانجام برساند.
استاندار گیلان به فعالیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان اشاره و بیان کرد: برای احداث و اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در گیلان، تمامی شرایط ساخت و ساز باید مدرن انجام شود و هر واحد با امکانات کامل و بدون مشکل، با کیفیت مطلوب و همچنین با حداقل قیمت تمام شده به متقاضیان تحویل داده شود.
وی در ادامه افزود: در این راستا شرکتهای آب ، برق ، گاز و سایر شرکتها خود را جدا از دولت ندانند و همکاری لازم را برای احداث واحدهای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند و برای احداث این واحدها نیز، باید از همه ظرفیتها و کمک همه نهادها استفاده شود.
عباسی خاطرنشان کرد: برای اینکه این امر تحقق یابد باید از موازی کاری خودداری شود و سریع اقدمات لازم انجام و کارها اجرایی شود که در این خصوص دستگاهه‌ای ذیربط باید با هم تعامل داشته باشند تا کارها سریعتر به پیش برود.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: از سوی دیگر فصول بهار و تابستان بهترین زمان برای احداث واحدهای مسکونی در استانهای شمالی به خصوص گیلان است و باید از این فرصت استفاده کرد تا کارها سریعتر انجام شود چون ما تعهد دادیم و باید بخشی از تعهد خود را تا شهریور ماه انجام دهیم.
استاندار گیلان به کمبود زمین در این استان نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه زمین در بعضی از شهرها کم است، متقاضیان می توانند از شهرهای مجاور برای خانه دار شدن خود در طرح نهضت ملی مسکن در گیلان استفاده کنند که البته این طرح در رشت قابل اجرا نیست چون کلانشهر رشت، با کمبود زمین مواجه است.

    

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!