شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12425 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۲۳ |
105 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد؛ ضربه‌ای که به استاندارد زندگی مردم در این کشور وارد می‌شود، چنان شدید خواهد بود که به یک رکود احتمالی تا پایان امسال خواهد انجامید. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی آی تی وی؛ بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد ضربه‌ای که به استاندارد زندگی مردم در این […]

بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد؛ ضربه‌ای که به استاندارد زندگی مردم در این کشور وارد می‌شود، چنان شدید خواهد بود که به یک رکود احتمالی تا پایان امسال خواهد انجامید. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی آی تی وی؛ بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد ضربه‌ای که به استاندارد زندگی مردم در این کشور وارد می‌شود، چنان شدید خواهد بود که به یک رکود احتمالی تا پایان امسال خواهد انجامید.خبرنگار این شبکه افزود تورم بالا، گزنده شده و کارخانه متیوز کاتس ولدز فلاور از هر نظر ضربه خورده است. قیمت گندم دو برابر شده، هزینه‌های انرژی، هزینه‌های سوخت، دستمزد‌ها افزایش یافته است. همه نشانگر‌ها به سمت نادرست نشانه رفته اند. برتی متیوز از کارخانه کاتس ولدز فلاورز در حال حاضر شرایط کار سخت شده است، زیرا ما ناچاریم خودمان را با این افزایش هزینه‌ها تطبیق دهیم. اگر این کار را نکنیم به مشکل بر می‌خوریم.انگلیس تحت تأثیر شوک‌های اقتصادی گوناگونی است. بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد نمی‌تواند مانع فقیرتر شدن مردم شود. بیماری همه گیر کرونا و در پی آن، تهاجم روسیه به اوکراین، زنجیره تأمین جهانی را مختل کرده و باعث بالا رفتن قیمت کالا‌ها شده است.اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت من این سختی را برای همه مردم انگلیس قبول دارم، به ویژه قشر‌های کم درآمد. آن‌ها تحت تأثیر شدید افزایش قیمت کالا‌های اساسی و ضروری مانند مواد غذایی و انرژی قرار گرفته اند.

خبرنگار افزود با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در سال گذشته، افزایش میزان تورم آغاز شد و در ماه مارس به ۷ درصد رسید. بانک مرکزی انگلیس اکنون پیش بینی می‌کند میزان تورم در زمستان امسال به ۱۰ درصد برسد؛ چنین میزانی از تورم، آخرین بار در اواخر دهه ۸۰ قرن گذشته (میلادی) مشاهده شد. پیش بینی می‌شود پس از این افزایش، نرخ تورم در انگلیس نزولی شود و تا سال ۲۰۲۴ به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی برسد. قیمت انرژی محرک اصلی است. قبض‌های انرژی خانوار‌ها در ماه آوریل افزایش یافت. بانک مرکزی پیش بینی می‌کند این قبض‌ها تا ماه اکتبر یک افزایش ۴۰ درصدی دیگر پیدا کند و میانگین سالانه بهای قبض‌ها را به ۲۸۰۰ پوند برسد.شرایط بدتر خواهد شد. بانک مرکزی انگلیس معتقد است ضربه‌ای که به استاندارد زندگی در این کشور وارد خواهد شد، چنان شدید خواهد بود که به یک رکود خواهد انجامید. بانک مرکزی پیش بینی کرده است اقتصاد کشور تا پایان سال (کنونی میلادی)، به شدت کوچک شود و رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ بسیار ضعیف باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!