جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13334 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ |
92 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

در شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور؛ وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) وارد الجزایر شد و پیش‌بینی می‌شود که وی در این سفر با همتای الجزایری خود و رئیس جمهور این کشور دیدار کند. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از پایگاه اینترنتی تاس؛ «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در […]

در شصتمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور؛ وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) وارد الجزایر شد و پیش‌بینی می‌شود که وی در این سفر با همتای الجزایری خود و رئیس جمهور این کشور دیدار کند. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از پایگاه اینترنتی تاس؛ «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت، «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهور الجزایر، روز سه شنبه از «سرگئی لاوروف»، دیپلمات ارشد روسیه که برای سفر به الجزایر به سر می برد، استقبال کرد.
شبکه الجزایر گزارش داد که سفر سرگئی لاوروف به الجزایر به مناسبت شصتمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان الجزایر و روسیه صورت می‌گیرد.
خبرگزاری فرانسه نیز در این باره گزارش داد که سرگئی لاوروف وارد الجزایر، متحد کلیدی مسکو و صادرکننده مهم گاز مورد نیاز اروپایی‌ها شد. این سفر از آنجا مهم است که الجزایر از یک طرف متحد روسیه و از طرف دیگر تامین کننده بخشی از گاز مورد نیاز کشور‌های اروپایی است و این کشور‌ها بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین در تلاش برای کاهش وابستگی خود به گاز روسیه هستند.بر اساس گزارش رسانه ها، لاوروف قرار است طی حضور خود در الجزایر با رمطان لعمامره، همتای الجزایری خود و عبدالمجید تبون، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کند.این سفر، اولین سفر لاوروف به الجزایر از ژانویه ۲۰۱۹ و مصادف با شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین روسیه و الجزایر است.به گزارش خبرگزاری رسمی روسیه، تاس، در ۱۸ آوریل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تلفنی با تبون صحبت کرد تا به طور ویژه درباره هماهنگی در سیاست‌های گروه نفتی اوپک پلاس، متشکل از سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) و کشور‌های متحد غیرعضو آن به ویژه روسیه و همچنین وضعیت اوکراین با وی رایزنی کند.الجزایر یکی از کشور‌های مهم در صادرات گاز است و حدود ۱۱ درصد گاز مصرفی در اروپا را تامین می‌کند. در حالی که این رقم برای روسیه ۴۷ درصد است.بعد از حمله روسیه به اوکراین، شماری از کشور‌های اروپایی به فکر کاستن از وابستگی خود به گاز و نفت روسیه افتاده اند و برخی از آن‌ها برای جایگزینی گاز دریافتی از روسیه به الجزایر، متحد روسیه، روی آورده اند. اما الجزایر ظرفیت بسیار محدودی برای افزایش صادرات خود دارد.الجزایر برای آنکه نشان دهد به روسیه پشت نکرده است و همچنان متحد روسیه است اعلام کرده است بیش از این ظرفیت تولید و صادرات گاز ندارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!