جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3642 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ |
266 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در آیین زنگ سپاس معلم که با حضور استاندار و دیگر مسوولان محلی در هنرستان نمونه دولتی امام خمینی(ره) بجنورد به صدار درآمد، اظهار داشت: معلمی از تاثیرگذارترین قشر در جامعه محسوب می شوند و مسیر راه انبیا را طی می کنند. وی تصریح کرد:  تعلیم […]

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در آیین زنگ سپاس معلم که با حضور استاندار و دیگر مسوولان محلی در هنرستان نمونه دولتی امام خمینی(ره) بجنورد به صدار درآمد، اظهار داشت: معلمی از تاثیرگذارترین قشر در جامعه محسوب می شوند و مسیر راه انبیا را طی می کنند.

وی تصریح کرد:  تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش درآمد.

امام جمعه بجنورد افزود: معلمان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در گروه و در قالب واژه مقدس تعلیم دهندگان ثبت کرده است  بنابراین باید مشکلات مردم و جوانان را از نزدیک درک کنند و با تکیه بر مباحث آسمانی و وحدانی این مشکلات را برطرف کنند.

وی بیان کرد: معلم با شاخصه های دینی و آسمانی دانش آموزان را تهذیب و پاک می کند به همین خاطر معلم اگر تکلیف را درست انجام دهد ادامه دهد بسیاری از مشکلات  آسیب ها از جامعه رخت بر می بندند.

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: معلم، تعلیم، تربیت، رشد و سعادت دانش آموزان را وظیفه خود می داند و این وظیفه شناسی موجب می شود که عالم برای او دعای خیر کند و اگر به غیر از این در تربیت دانش آموزان کوتاهی کند عالمی را گرفتار آسیب می کنند.

وی بیان کرد: اگر نظام تعلیم و تربیت مشکل پیدا کند آینده نظام به خطر می افتد چرا که معلمان مسوولان آینده را تربیت می کنند و اگر این وظیفه به درستی اجرا نشود مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

۱۸۷ هزار و ۷۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 هفته بزرگداشت مقام معلم امسال از روز ۱۲ الی ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!