جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4823 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ |
272 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

محمد محمدحسینی روز شنبه همزمان با روز شهادت استاد مرتضی مطهری(۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، فرارسیدن روز معلم را به همه معلمان کشور و معلمان شهرستان قشم تبریک گفت و افزود: همه معلمان باید آیت الله شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند و در راه ساختن جامعه قدم های لازم […]

محمد محمدحسینی روز شنبه همزمان با روز شهادت استاد مرتضی مطهری(۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، فرارسیدن روز معلم را به همه معلمان کشور و معلمان شهرستان قشم تبریک گفت و افزود: همه معلمان باید آیت الله شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند و در راه ساختن جامعه قدم های لازم را بردارند.

وی ادامه داد: مسوولان هم باید توجه خاصی به مشکلات مادی این قشر زحمتکش جامعه داشته و آنان را مرتفع کنند تا معلمان با خیالی آسوده و راحت به فرزندان این مرز و بوم علم بیاموزند.

فرماندار قشم توضیح داد:  فلسفه نامگذاری سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم الگوبرداری معلمان از شخصیت والا و منش این شهید بزرگوار به عنوان نمونه بارز یک معلم حقیقی است.

محمدحسینی، یکی از عناصر شناخت شخصیت و اندیشه های والای شهید مطهری را بررسی سیره علمی و مکتوب های علمی این استاد فرزانه و معلم بزرگ حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

وی گفت: معلم یعنی آیینه دار مکتب توحیدی که تلاش می کند زلال معرفت را در جان عطشناک و مشتاق ابنای بشر جاری کند و با نگارش نور و روشنایی پاسدار بیداری و هوشیاری و نگهبان حریم ارزش ها در گلستان روان آدمی باشد و اینها بخشی از جلوه های هنر معلمی است، همان چیزی که روح شهید مطهری را مطهر کرد و سرانجامش را به فوز عظیم شهادت آراسته کرد تا بدینسان پیامش تا بیکرانه ها برای جویندگان علم، معرفت و کمال ساری و جاری باشد.

۱۲ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!