جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6525 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ |
96 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

محمد هاشمی در واکنش به مطلب منتشر شده از سوی گمرک در مورد ترخیص شیرخشک‌های رژیمی گفت: هیچ محموله‌ای تا زمانی که IRC و ثبت سفارش نداشته باشد، شرکت متقاضی، حق حمل محموله و تخلیه کالا در گمرک را ندارد.  اگر کالایی با ثبت سفارش وارد کشور شود، سریعا ترخیص و اموراتش انجام می‌شود، اما […]

محمد هاشمی در واکنش به مطلب منتشر شده از سوی گمرک در مورد ترخیص شیرخشک‌های رژیمی گفت: هیچ محموله‌ای تا زمانی که IRC و ثبت سفارش نداشته باشد، شرکت متقاضی، حق حمل محموله و تخلیه کالا در گمرک را ندارد.

 اگر کالایی با ثبت سفارش وارد کشور شود، سریعا ترخیص و اموراتش انجام می‌شود، اما واردات بدون ثبت سفارش، مشکلاتی به همراه دارد  حال اگر کالای ثبت سفارش نشده ای، مجوز تخلیه می‌گیرد و با اهرم رسانه به دنبال مجوز ترخیص است متولی اش باید پاسخگو باشد.  

سرپرست مرکز روابط عمومی  و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: سال ۹۷، سازمان غذا و دارو تفاهم نامه‌ای با سازمان گمرک امضا کرد که براساس آن، گمرک موظف شد ورود و خروج کالا را در سامانه تی تک ثبت کند تا این سازمان آمار موجودی کالا‌ها در گمرک را داشته باشد چرا که ممکن است شرکتی محموله خود را در گمرک نگه داشته، تا مثلا شش ماه اظهار نکند گرچه  در موضوع اخیر کارشناسان سازمان غذا و دارو به صورت حضوری به گمرک مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام داده اند، اما طبیعی است وقتی سازمان سازمان غذا و دارو از  انبار گمرک اطلاعی نداشته باشد نمی‌تواند هم  مجوز ترخیص صادر کند.

او می‌گوید: از زمانی که به سازمان غذا و دارو اعلام شد، محموله‌های از شیرخشک  در گمرک موجود است، دو تا سه روز بعد نامه‌های حداقل اسناد  که خود شرکت ها، سررسید نامه‌های حداقل اسناد را می‌دانند؛ برای آن‌ها صادر شد کما اینکه در صورت نیاز، سازمان غذا و دارو آمادگی آن را دارد که در کمترین زمان ممکن و به طور آنی، نامه‌های تمدید را صادر کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: کارشناسان سازمان غذا و دارو، بصورت حضوری به گمرک رفته و به کار ترخیص محموله‌ها تسریع داده و محموله‌های داخل گمرگ را بررسی کردند. همچنین برای محموله‌هایی که از گمرک بیرون آمده بود، همزمان کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کارخانه مذکور مراجعه کردند تا بر برچسب گذاری کالا‌ها وتوزیع سریع آن نظارت کنند تا هر مقدار از قوطی‌های شیرخشک که برچسب خورده، حمل و به انبار مرکزی پخش جهت توزیع منتقل شود.

او گفت: سازمان غذا و دارو برای ۱۴۰ هزار قوطی شیرخشکی را که وارد کننده شیرخشک‌های رژیمی اظهار کرده بلافاصله مجوز ترخیص صادر کرده است. به نظر می‌رسد مشکل اصلی، عدم اظهار صحیح از سوی وارد کننده باشد که سازمان غذا و دارو حتما پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهد و با موارد تخلف، برخورد می‌کند.  

انتظار می‌رود گمرک در قالب تفاهم نامه‌هایی که با سازمان غذا و دارو دارد، به توسعه همکاری‌ها بیاندیشد تا شاهد بروز مشکل در زنجیره دارو، موارد غذایی، تجهیزات پزشکی و در مجموع کالا‌های سلامت محور کشور نباشیم.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اگر کالایی با ثبت سفارش وارد کشور شود، سریعا ترخیص می‌شود و این ترخیص بر مبنای تائید سامانه‌های اطلاعاتی و بدون مداخله کارشناس و در تمام ساعات روز صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!