جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 6959 |
تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹ |
103 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محمد موحد روز چهارشنبه در نشست معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس ، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل پتروشیمی دهدشت اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مسائل پروژه ، تامین  برق و پست انرژی است که متاسفانه در طراحی پروژه از ابتدا در اولویت […]

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محمد موحد روز چهارشنبه در نشست معاون برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس ، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل پتروشیمی دهدشت اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مسائل پروژه ، تامین  برق و پست انرژی است که متاسفانه در طراحی پروژه از ابتدا در اولویت قرار نگرفت و می طلبد هر چه زودتر در این راستا اقدام شود.
وی با اشاره به هزینه بسیار بالای پست برق، بیان کرد: در جلسه گذشته تامین برق یا پست مورد نیاز پتروشیمی با برق منطقه‌ای خوزستان هماهنگی لازم انکه که نیاز است مدیران پتروشیمی ضمن سرعت عمل در پیگیری‌ها ، گزارش دقیقی ارائه دهند.
موحد تصریح کرد: برای کاهش هزینه های پست تامین برق می طلبد مسئولان پتروشیمی  با سرمایه‌گذار سیکل ترکیبی کهگیلویه وارد مذاکره و با مشارکت در احداث این نیروگاه، قرارداد تامین برق را منعقد کنند.
وی بر پیگیری و گشایش LC  از سوی مسئولان پتروشیمی تاکید کرد و افزود: باید طی یک ماه آینده نسبت به بازگشایی LC و پرداخت به سازندگان اقدام شود.
موحد اظهار کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های هلدینگ خلیج فارس برای پرداخت مطالبات و تعدیل‌های قانونی پیمانکاران استفاده برای تسریع در روند اجرایی ضروری است.
وی با اشاره به حضور مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره و مدیران اجرائی در ۲ دفتر تهران این شرکت، گفت: مدیران پتروشیمی دهدشت ضمن استفاده از نیروی انسانی بومی در این دفاتر،  حضور در پتروشیمی دهدشت برای سرعت در روند اجرایی طرح را در اولویت قرار دهند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حضور مستمر حسن نشان زاده مسئول تصدی هلدینگ در پتروشیمی دهدشت از زحمات استانداران ، نمایندگان سابق و مدیران و متخصصین پتروشیمی تقدیر کرد.
موحد، افزود: پتروشیمی دهدشت ۱۵ سال پیش کلنگ‌زنی شد و با سرعت کمتر  از حد انتظار پیش رفت که در ۲ سال گذشته این طرح سرعت قابل قبولی گرفته و انتظار می‌رود در ادامه با توجه به حضور مهندس نشان‌زاده  از فرزندان نخبه استان در  هلدینگ خلیج فارس  ، اجرای آن سرعت بیشتری بگیرد و مردم آثار آن را در زندگی خود و حوزه اشتغال جوانان ببینند.
وی به جلسه برگزار شده در پتروشیمی دهدشت اشاره کرد و گفت : در بحث انتقال آب ، تامین برق و ایجاد نیروگاه  مقرر شد تا دو هفته آینده این نیازمندی‌ها طبقه‌بندی و تعیین تکلیف شوند تا اجرای پروژه سرعت بیشتری بگیرد .
موحد با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد اشتغال برای مردم و جوانان منطقه ایجاد شده است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع مقرر شد برای ادامه کار از پیمانکاران و پرسنل بومی استفاده شود.
موحد بیان کرد: با توجه به نیروی انسانی کارآمد کهگیلویه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی  کشور می طلبد هلدینگ خلیج فارس از فرزندان شایسته این استان در مجموعه‌های اداری و کادر مدیریتی این مجموعه پتروشیمی استفاده کند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به نقش مهم پتروشیمی دهدشت در توسعه همه جانبه منطقه برنامه‌ریزی شده تا حساب‌های بانکی این مجموعه به یکی از بانک‌های شهر دهدشت انتقال داده شود تا در کنار رشد و توسعه صنعت پتروشیمی شاهد رشد اقتصادی بانک‌های شهرستان نیز باشیم .
معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این نشست، گفت: پروژه پتروشیمی دهدشت یکی از زنجیره‌های با ارزش هلدینگ خلیج فارس است که به خاطر طولانی شدن روند اجرا ، ادامه طرح نیاز به توسعه و کمک همه جانبه دارد.
حسن نشان زاده،افزود : پتروشیمی دهدشت به شرکت‌های پایین‌دستی بیدبلند و پتروشیمی گچساران مرتبط است و در این چرخه بسیار با اهمیت است.
وی تصریح کرد : در ۲ ماه گذشته این سومین بار است که از این مجموعه بازدید کردم و با توجه به تغییرات مدیریتی که انجام شده است ،  تلاش داریم سرعت پروژه را افزایش دهیم.
 نشان‌زاده پیگیری های مکرر حجت‌الاسلام موحد در تهران برای به سرانجام رساندن پروژه را قابل تقدیر دانست.
وی با اشاره به اینکه این طرح  از لحاظ تامین اعتبار و مسایل مالی مشکلی ندارد، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته با بانک‌های عامل ، در بحث تامین اعتبار و دریافت تسهیلات مشکلی وجود ندارد که بر این اساس تلاش می‌شود تا دو سال و نیم آینده این طرح تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
فرماندار  کهگیلویه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت این پروژه، گفت: از تمام ظرفیت و توان مجموعه دولت برای به بهره‌برداری رساندن این پروژه استفاده خواهیم کرد.
سید عبدالعزیز موسوی اضافه کرد:  در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند که ۷۰ درصد آنها را نیروهای بومی تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی و استاندار استان، عنوان کرد : انشاالله در آینده نزدیک با اضافه شدن پیمانکاران روند پروژه تسریع خواهد یافت و مردم از موهبت این پروژه استفاده کنند.
عملیات اجرایی ساختمان‌های صنعتی و دیوارهای حائل پتروشیمی دهدشت اجرا و روند اجرایی طرح با سرعت خوبی در حال اجرا است.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در دشت کلاچوی دهدشت به زمین زده شد.
پتروشیمی دهدشت با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن مواد پتروشیمی و اشتغالزایی ۲۴۰ نفر قرار بود پس از یک هزار روز به بهره برداری برسد.
ساخت پتروشیمی دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد در سه فاز پیش بینی شده است.
کارخانه پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری «کلاچو» در پنج کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲ هزار نفری کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!