شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 8747 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ |
88 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

یوسف یعقوبی‌نژاد روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع مالیات پارسال؛ ۶۵۸ میلیارد تومان مالیات عملکرد مستقیم و ۳۶۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و غیرمستقیم است که ۱۰۹ درصد نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۹ رشد داشت. به گفته وی؛ ۴۹۲ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ در خراسان شمالی […]

یوسف یعقوبی‌نژاد روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع مالیات پارسال؛ ۶۵۸ میلیارد تومان مالیات عملکرد مستقیم و ۳۶۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و غیرمستقیم است که ۱۰۹ درصد نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۹ رشد داشت.
به گفته وی؛ ۴۹۲ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ در خراسان شمالی وصول شده بود.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی افزود: ۵۰ درصد از این درآمدهای وصولی مربوط به شرکت بزرگ آلومینای ایران در شهرستان جاجرم، پتروشیمی بجنورد و لوله گستر اسفراین است که نقش بسزایی در کسب مالیات و در نهایت توسعه استان ایفا می کنند.
وی بیان کرد: با توجه به اتصال سامانه های اطلاعاتی سایر دستگاه های اجرایی با سامانه های امور مالیاستان تمامی مالیات ها نسبت به سنوات گذشته به روزتر پرداخت می شود و این مهم موجب شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی در استان شده است.
پرداخت ۱۶۱ میلیارد تومان عوارض به شهرداری ها
وی در ادامه به پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری ها نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۶۱ میلیارد تومان عوارض مالیات بر ارزش افزوده در خراسان شمالی وصول شد که به نسبت مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد رشد دات.
یعقوبی نژاد اضافه کرد: این عوارض وصولی به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و مناطق عشایری پرداخت شد و این پرداخت ها موجب درآمدی پایدار و نقش بسزایی در آبادانی و توسعه این مناطق ایجاد کرد.
۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعالیت می کنند و افزودن بر ۲۶ هزار اظهارنامه مالیاتی در حوزه مشاغل از مودیان این استان در سال گذشته دریافت شد.
خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند. 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!