سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | 2024-03-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 102920 |
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰ |
119 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

پیمان حدادی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) اظهار کرد: صندوق تثبیت بازار سرمایه به جهت حمایت و بیمه سهام، اقدام به انتشار اوراق تبعی کرده است. در این اقدام ۴۲ نماد از اوراق تبعی بهره‌مند می‌شوند و قیمت‌ اعمال آن برابر با قیمت‌های ۴ آبان ماه […]

پیمان حدادی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) اظهار کرد: صندوق تثبیت بازار سرمایه به جهت حمایت و بیمه سهام، اقدام به انتشار اوراق تبعی کرده است. در این اقدام ۴۲ نماد از اوراق تبعی بهره‌مند می‌شوند و قیمت‌ اعمال آن برابر با قیمت‌های ۴ آبان ماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

حدادی تشریح کرد: در واقع بخش عمده‌ای از سهام موجود در سبد صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت به واسطه صندوق تثبیت بازار سرمایه بیمه می‌شوند و این اقدام، آن‌ها را در برابر کاهش احتمالی قیمت سهم طی یکسال آینده محفوظ نگه می‌دارد؛ به بیان دیگر صندوق‌های فیکس‌اینکام با خرید اوراق تبعی بخش قابل توجهی از پرتفوی خود را نسبت به ریسک‌های احتمالی پوشش می‌دهند.

وی ابراز کرد: قاعدتا زمانی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نسبت به بیمه شدن عمده سهامشان، اطمینان داشته باشند، اقدام به عرضه نخواهند کرد چرا که با این بیمه، حداقل قیمتی برای نمادها در نظر گرفته شده و اگر قیمت سهام نسبت به قیمت مشخص شده افت بیشتری را تجربه کند، خسارت مابه‌التفاوت توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه مطرح کرد: قیمت اعمال اختیار فروش بر مبنای مصوبات اعلام شده از سوی مراجع‌ ذی‌نفع (در ۴ آبان ماه سال جاری)، تعیین شده است؛ این موضوع همان روزی که به تصویب رسید، اطلاع‌رسانی عمومی شد.

حدادی بیان کرد: این طرح از ابتدای هفته آینده اجرایی شده و اوراق مذکور مورد معامله قرار می‌گیرد. صندوق‌ها مبلغ ناچیزی را برای بهره‌مندی از این بیمه پرداخت می‌کنند؛ به بیان دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت می‌توانند با پرداخت یک ریال بابت هر برگه سهم، ریسک خود را تا یکسال آینده پوشش دهند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!