جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10301 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ |
90 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی درباره توضیحات وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی درباره گرانی آرد و کالاهای اساسی، اظهار داشت: آنچه را که امروز از زبان وزرای اقتصاد و کشاورزی شنیدیم توضیح واضحات بوده […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی درباره توضیحات وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی درباره گرانی آرد و کالاهای اساسی، اظهار داشت: آنچه را که امروز از زبان وزرای اقتصاد و کشاورزی شنیدیم توضیح واضحات بوده و این گویای عدم حضور دولت در جامعه است.

وی افزود: وقتی دولت از جامعه بی خبر باشد احساس توانمندی می کند، زمانی که حداقل ها در جامعه وجود نداشته باشد و توان خرید مردم به صفر برسد، چگونه می توان ساز وکاری برای افزایش توان جامعه ایجاد کرد.

نماینده مردم سراوان خاطر نشان کرد: متاسفانه ما به آنچه که می گوییم ایمان نداریم و این گویای بی برنامگی وزرا بوده که نمی دانند در کجا قرار داشته و نمایندگان چه می گویند؛ متاسفانه ناتوانی دولت در حدی است که نمی توان از توانایی های آن صحبت کرد، در استان سیستان و بلوچستان که محرومیت به اوج خود رسیده است و در طول ماه مبارک رمضان نان و روغن بسیار کمیاب بوده و آب ها خشکیده است.

فاضلی بیان داشت: مردم یک منطقه شهری در طول ماه برای هر خانواده ۵ نفره تنها ۱۵۰۰ لیتر آب آن هم برای تمامی مصارف دریافت می کنند، اگر آب و نان نیست پس توانمندی دولت تنها یک بازی  است، اگر می خواهیم گرانی ها را ارزیابی کنیم باید ببینیم درآمد جامعه متناسب با گرانی ها افزایش پیدا کرده است یا خیر! وقتی این اتفاق رخ نداده طبیعتا برنامه های وزرا برای مردم محسوس و موثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه باعث شده مردم ناتوان تر شوند، برنامه های طرح شده برای پیشگیری از بیماری است اما هم اکنون عارضه ایجاد شده و باید برای آن تدبیر صورت بگیرد؛ برنامه های فعلی برای درمان عارضه موثر نیست.

نماینده مردم سراوان در مجلس تصریح کرد: دولت جامعه را به حال خود رها کرده و به این فکر نمی کند که آیا مردم نان دارند یا خیر.

فاضلی گفت: بحث های فعلی باید یک سال گذشته برای پیشگیری از افزایش قیمت ها مطرح می شد نه اینکه هم اکنون که گرانی ها در جامعه ایجاد شده است.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!