سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11083 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ |
90 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

نتایج یکی از حساس‌ترین انتخابات شورا‌ها در انگلیس، اسکاتلند و ولز، از شکست بزرگ حزب حاکم یعنی محافظه کار به رهبری بوریس جانسون در همه این مناطق حکایت دارد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر از لندن، حزب نخست وزیر انگلیس در این انتخابات شورا‌ها، حدود پانصد کرسی را از دست داد، اما این تنها شگفتی […]

نتایج یکی از حساس‌ترین انتخابات شورا‌ها در انگلیس، اسکاتلند و ولز، از شکست بزرگ حزب حاکم یعنی محافظه کار به رهبری بوریس جانسون در همه این مناطق حکایت دارد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر از لندن، حزب نخست وزیر انگلیس در این انتخابات شورا‌ها، حدود پانصد کرسی را از دست داد، اما این تنها شگفتی انتخابات اخیر نبود.

شگفتی بزرگتر پیروزی تاریخی جمهوری خواهان و مخالفان سلطنت در انتخابات ایرلند شمالی بود که تنها راه زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست. حزب شین فن در ایرلند شمالی که سال‌ها برای جدایی از انگلیس و پیوستن به جمهوری ایرلند با دولت مرکزی انگلیس مبارزه کرد در انتخابتات مجمع قانونگذاری این منطقه توانست پس از ۱۰۱ سال با کسب ۲۷ کرسی برحزب سلطنت طلب دی یو پی غلبه کند و قدرت را به دست گیرد.شین فن حزبی است که به علت رویکرد‌ها و مواضع رهبران و اعضای ارشدش همواره مغضوب دولت مرکز انگلیس بوده است. فرانسی مولووی نماینده و عضو ارشد حزب شین فن پیش‌تر در مصاحبه‌ای به ما گفت: بالفور در ایرلند همان بلایی را به سر مردم ایرلند اورد که با تشکیل اسراییل بر سر فلسطینیان آورد، خانه هایشان را تخریب و زمینهایشان را تصاحب کرد و اگر مقاومتی می‌کردند انان را زندانی می‌کرد یا به قتل می‌رساند.وی افزود: بعد از ضعف امپراطوری بریتانیا، امریکا وارد میدان شد و با تقویت حمایت و تجهیز اسراییل، در حال ادامه دادن این راه نادرست علیه فلسطینیان است.پیروزی حزب شین فن در انتخابات اخیر جایگاه استقلال طلبان را در این کشور تقویت کرد. بریتانیا یا انگلستان از چهار منطقه انگلیس، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. اسکاتلندی‌ها سالهاست که برای استقلال و جدایی از انگلیس مبارزه سیاسی می‌کنند، اما انتخابات اخیر در ایرلند شمالی با پیروزی حزب شین فن، جبهه جدیدی برای استقلال و جدایی این منطقه از انگلستان در برابر دولت مرکزی گشود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!