جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11128 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷ |
120 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اعلام کرد: امروزه نیازی نیست دانشگاه‌های مناطق مختلف رفتارهای یکسانی از جهت آموزشی و پژوهشی داشته باشند و می‌توانند آموزش و پژوهش را با توجه به نیازهای منطقه خود بومی کنند. به گزارش ادراک خبر، مصطفی صفدری رنجبر در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، […]

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم اعلام کرد: امروزه نیازی نیست دانشگاه‌های مناطق مختلف رفتارهای یکسانی از جهت آموزشی و پژوهشی داشته باشند و می‌توانند آموزش و پژوهش را با توجه به نیازهای منطقه خود بومی کنند.

به گزارش ادراک خبر، مصطفی صفدری رنجبر در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی کشور که با موضوع «برنامه‌های اجرایی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال پیش‌رو» در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، ضمن توضیح در مورد نقش دانشگاه‌ها در نظام ملی نوآوری، گفت: مجموعه‌ای از نقش‌آفرینان مختلف و متنوع در نظام ملی نوآوری نقش دارند و هدف از این نظام خلق ثروت، رفاه اجتماعی و امنیت پایدار است.‌

وی در مورد سیر تکاملی توسعه سیاست‌های آموزش عالی، خاطر نشان کرد: کشور ما از توسعه آموزش عالی به اقتصاد دانش‌بنیان رسیده است و در این روند جایگاه دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کلیدی است،.

وی با اشاره به بهبود وضعیت ایران در شاخص جهانی نوآوری GII از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، گفت: وضعیت ما از جهت این شاخص ۶۰ رتبه بهبود یافته است.

صفدری رنجبر، موضوع مهم امروز را ماموریت‌گرایی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دانست و گفت: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که نیازی نیست دانشگاه‌های مناطق مختلف رفتارهای یکسانی از جهت آموزشی و پژوهشی داشته باشند و می‌توانند آموزش و پژوهش را با توجه به نیازهای منطقه خود بومی کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!