سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11202 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ |
116 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

تعداد افرادی که از ابتدای سال میلادی قادر به بازپرداخت وام‌ها و صورتحساب‌های مربوط به کارت‌های اعتباری خود نیستند، سه برابر شده است. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، نرخ بالای تورم و بالا رفتن افزایش هزینه‌های زندگی در ترکیه، سبب شده استفاده مردم این کشور از کارت‌های اعتباری بیشتر شود. در بحبوحه بحران اقتصادی […]

تعداد افرادی که از ابتدای سال میلادی قادر به بازپرداخت وام‌ها و صورتحساب‌های مربوط به کارت‌های اعتباری خود نیستند، سه برابر شده است. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، نرخ بالای تورم و بالا رفتن افزایش هزینه‌های زندگی در ترکیه، سبب شده استفاده مردم این کشور از کارت‌های اعتباری بیشتر شود.

در بحبوحه بحران اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا، لیر ترکیه طی یک سال گذشته نیمی از ارزش خود را از دست داد. نرخ تورم سالانه در این کشور در ماه مارس به رقم بی سابقه ۶۱/۱ درصد برسد که در بیش از دو دهه گذشته بی سابقه است.
اگرچه ترکیه اقدامات ضد تورمی بسیاری انجام داده، اما مصرف کنندگان در اقتصاد متکی به واردات این کشور همچنان شاهد افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش قدرت خریدشان به دلیل کاهش ارزش پول ملی هستند.
براساس گزارش انجمن بانک‌های ترکیه، تعداد افرادی که از ابتدای سال میلادی قادر به بازپرداخت وام‌ها و صورتحساب‌های مربوط به کارت‌های اعتباری خود نیستند، سه برابر شده است. تعداد کسانی که در بازپرداخت وام‌های خود ناتوان مانده اند به ۴/۱ میلیون نفر رسیده و این افراد با اقدامات قانونی بانک‌ها برای بازپس گیری تسهیلات اعطایی روبرو شده اند.
با وجود تورم افسارگسیخته در ترکیه، بانک مرکزی این کشور پس از کاهش ۵ درصدی نرخ بهره بین ماه‌های سپتامبر و دسامبر، تغییری در نرخ بهره ۱۴ درصدی ایجاد نکرده است. براساس گزارش مرکز صدور کارت بین بانکی سامانه پرداخت بین بانکی ترکیه، حدود ۸۶/۲ میلیون کارت در این کشور ۸۵ میلیونی در دست مردم است که این مسئله نشان دهنده استفاده هر فرد از بیش از یک کارت برای بازپرداخت‌های خرید‌های خود است.
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!