جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11221 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵ |
86 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: در هولدینگ دانشی، دانشگاه سهامدار است، اما باید از افتادن در تله شرکت‌داری اجتناب کرد. به گزارش ادراک خبر، سیدرضا غفاریان عنبران در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور که با موضوع «برنامه‌های اجرایی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال […]

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه امیرکبیر گفت: در هولدینگ دانشی، دانشگاه سهامدار است، اما باید از افتادن در تله شرکت‌داری اجتناب کرد.

به گزارش ادراک خبر، سیدرضا غفاریان عنبران در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور که با موضوع «برنامه‌های اجرایی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال پیش‌رو» در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت و پتانسل‌های علمی موجود در دانشگاه‌ها گفت: این ظرفیت هنوز به منصه ظهور نرسیده است‌ و اگر می‌خواهیم به تمدن نوین ایرانی اسلامی برسیم، ۵ گام اساسی لازم است.

وی؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی را از جمله این گام‌ها عنوان کرد و یادآور شد: اینکه در کجای دانشگاه تراز تمدن اسلامی هستیم، باید گفت در این زمینه اقدام به ایجاد اتاق فکر کردیم.

غفاریان عنبران گفت: در نتیجه تحقیقات این اتاق فکر در نهایت به ساختار برای دانشگاه در تراز تمدن نوین اسلامی رسیدیم.

وی، جهت‌گیری اصلی این دانشگاه را مرجعیت علمی در یک یا چند حوزه در افق تمدنی دانست و افزود: برای رسیدن به آن باید به سمت ایجاد مؤسسات تخصصی بین‌رشته‌ای برویم که به تحول کلان در همه حوزه‌های مالی، آموزشی، دانشجویی و فرهنگی منجر می‌شود.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه امیرکبیر ضمن اشاره به اینکه باید به دانش نگاه هولدینگی داشت، گفت: در این هولدینگ دانشی، دانشگاه سهامدار است؛ اما باید از افتادن در تله شرکت‌داری اجتناب کرد. دانشگاه نباید رسالت و ماموریت خود را کنار بگذارد؛ ولی باید آینده پژوهی و نوآوری را جزو برنامه‌های خود قرار دهد تا به طرح کلی دانش‌بنیان شدن از طریق خلق ایده برسیم.

وی تاکید کرد: البته باید در قوانین سهامداری دانشگاه‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان تجدید نظر کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر آماده است به عنوان مرکز آزمایشی، ایده دانشگاه نوین را اجرا کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!