چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11281 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۲۶ |
109 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

پس از آنکه سفیر هلند از همتای هندوستانی خود به دلیل رای ممتنع به اقدامی علیه روسیه انتقاد کرد، مشاجره‌ای دیپلماتیک در سازمان ملل بین هندوستان و هلند در گرفت. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، به نقل از شبکه خبری آر تی؛ پس از آنکه سفیر هلند از همتای هندوستانی خود به دلیل رای […]

پس از آنکه سفیر هلند از همتای هندوستانی خود به دلیل رای ممتنع به اقدامی علیه روسیه انتقاد کرد، مشاجره‌ای دیپلماتیک در سازمان ملل بین هندوستان و هلند در گرفت. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، به نقل از شبکه خبری آر تی؛ پس از آنکه سفیر هلند از همتای هندوستانی خود به دلیل رای ممتنع به اقدامی علیه روسیه انتقاد کرد، مشاجره‌ای دیپلماتیک در سازمان ملل بین هندوستان و هلند درگرفت.

کارل وان اوستروم، سفیر هلند در سازمان ملل متحد در توییتر نوشت: شما نباید در مجمع عمومی رای ممتنع می‌دادید. به منشور سازمان ملل احترام بگذارید. ، اما بعد از اینکه پاسخی قاطع از نماینده دائم هندوستان دریافت کرد، این توییت را حذف کرد. تی. اس. تیرومورتی، نماینده دائم هندوستان در توییتر نوشت: آقای سفیر، محبت کنید و برای ما تعیین تکلیف نکنید. ما خودمان می‌دانیم چه کاری باید انجام بدهیم.این مشاجره بعد از آن شروع شد که هندوستان از محکوم کردن عملیات ویژه روسیه در اوکراین خودداری کرد و به تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل، رای ممتنع داد.انتقاد سفیر هلند از هندوستان با واکنش‌های متعددی در فضای مجازی روبه رو شد.یک کاربر توییتر نوشت: «هر کشور حق دارد درباره سیاست خارجی خود تصمیم بگیرد و کشور‌های دیگر باید به آن احترام بگذارند، به ویژه قدرت‌های استثمارگر قدیم.»یک کاربر دیگر توییتر نوشت: «هندوستان همان کاری را خواهد کرد که منافعش در آن است، درست مثل کاری که اتحادیه اروپا و آمریکا دهه هاست در حال انجام آن هستند. از موعظه کردن ما دست بردارید! شما با هندوستانی جدید روبه رو هستید، ما می‌دانیم منافع ما در چیست!»یک کاربر دیگر توییتر نوشت: «از بی طرفی هندوستان باید برای پایان دادن به این مجادله بی معنای شرق- غرب که کل دنیا را دچار چند دستگی و موقعیت دوقطبی کرده است، استفاده کرد. وقت آن فرا رسیده است که تمام جهان برای همزیستی مسالمت آمیز و پیشرفت همگانی کار کنند.»سوروکمال داتا، کارشناس مسائل سیاسی و سیاست خارجی گفت: «این احترام گذاشتن به هندوستان است. این احترام گذاشتن به اهمیت حضور هندوستان در عرصه جهانی است. حذف توییت (سفیر هلند) خودش معنی و مفهوم بسیاری دارد. امروز هندوستان در موضع قدرت است و هندوستان کشور مهمی در منطقه هند و اقیانوس آرام است. نظرات و اظهارات ما در عرصه جهانی را نمی‌توان نادیده گرفت. ما نیازی نداریم کسی برایمان خطابه بخواند و به موعظه دیگران نیازی نداریم. ما می‌دانیم چه چیزی خوب است و چه چیزی بد است. ما مورد این موضوع هم موضع قاطع خودمان را حفظ کرده ایم. موضع ما بسیار روشن است. این درگیری باید از طریق گفتگو و به صورت مسالمت آمیز حل شود. جنگ راه حلِ هیچ درگیری یا مناقشه‌ای نیست. موضع ما از همان روز اول این بود که چنین درگیری‌ای باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!