یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11437 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸ |
98 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مرتضوی، خطاب به نهادهای بشردوستانه: معاون اجرایی رئیس جمهور، گفت: دعوت نهاد‌های بشردوستانه به این‌که جنگ و خشونت در ذهن و زبان افراد نباشد، موجب توسعه فرهنگ صلح می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید صولت مرتضوی در همایش گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و […]

مرتضوی، خطاب به نهادهای بشردوستانه:

معاون اجرایی رئیس جمهور، گفت: دعوت نهاد‌های بشردوستانه به این‌که جنگ و خشونت در ذهن و زبان افراد نباشد، موجب توسعه فرهنگ صلح می‌شود.

کاری کنید که جنگ و خشونت در ذهن و زبان افراد نباشدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید صولت مرتضوی در همایش گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و همچنین یکصدمین سالگرد تأسیس جمعیت هلال احمر ایران، با اشاره به جنگ و خشونت در گوشه و کنار جهان، بی‌عدالتی و توزیع ناعادلانه ثروت و قدرت که زمینه‌های بروز جنگ و مخاصمه را فراهم کرده است، اظهار داشت: نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر به عنوان یک جنبش بشردوستانه با شبکه‌ای در ۱۹۲ کشور جهان و در اختیار داشتن میلیون‌ها داوطلب که نیمی از آنان را جوانان عضو نهضت تشکیل می‌دهند و با برخورداری از اصول واحد و نشانه‌هایی که مورد احترام همگان بوده، دارای جایگاه و ویژگی ممتازی است که به شما امکان می‌دهد به بهترین نحو و با مقبول‌ترین شیوه در معادلات صلح‌جویانه بین اقوام و ملل مختلف در سطح ملی و بین‌المللی به فعالیت بپردازید.

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود، به فعالیت‌های صدساله جمعیت هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، امدادرسانی در عرصه ملی و بین‌المللی را محدود به مناطق و بحران‌های خاص نکرده و کمک به آسیب‌دیدگان در سایر کشور‌ها را به دست فراموشی نسپرده است.

 

اهتمام به شکل گیری و تقویت نهاد‌های مردمی و جوامع محلی در همه سطوح، از جمله مسائل مهم امروز و فردای سازمان‌های بشردوستانه است که صولت مرتضوی در سخنان خود از آن یاد کرد و مشارکت فعال آحاد شهروندان را لازمه پیشبرد هر تحول بزرگی در آن جامعه دانست. 

 

معاون اجرایی رئیس جمهور به ضرورت گریزناپذیر شکل‌گیری نهاد‌های مدنی اشاره کرد و اظهار داشت: باید برای شکل‌گیری این نهادها در سطوح اجتماعی و رفع آلام و مشکلات در جوامع، اولویت خاصی قائل بود.

 

مرتضوی، همچنین از اهمیت آموزش در باب نیاز‌های اساسی جامعه گفت که امروز زمینه‌ساز رشد توانایی‌های هر جامعه‌ای است.

 

او افزود: برای کاهش خطرات فراروی انسان‌ها و جوامع، باید تهدید‌ها را از اذهان عمومی زدود و برای تحقق آن، به آموزش بهای لازم را داد.

 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: نهاد‌های بشردوستانه، باید کاری کنند که جنگ و خشونت در ذهن و زبان افراد نباشد؛ این کار موجب توسعه فرهنگ صلح و کاهش احتمال بروز جنگ و خشونت می‌شود.

 

سید صولت مرتضوی در این مراسم، خطاب به مهمانان بین‌المللی، گفت: محوریت صلح باید در اندیشه، گفتار اجتماعی و رفتار جمعی به‌‌ کار گرفته شود. شما اعضای نهضت بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و دولت‌های حامی کار‌های بشردوستانه، نقش تأثیرگذاری در روابط بین‌المللی دارید.

 

او به نقش همه افراد جامعه در تلاش‌های صلح‌جویانه و تقویت دوستی، اشاره کرد و اظهار داشت: باید بیاموزیم و بپذیریم که موارد اشتراک انسان‌ها، اقوام و قبایل نژادی و فرهنگی، بیش از اختلاف آنها است. بخشی از اختلافات، به دلیل تنوع فطرت و خلقت بوده است و در بخشی از آن نیز باید با روابط سازنده به تفاهم رسید.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور، برای نهاد‌های بشردوستانه آرزوی موفقیت کرد و گفت: سازمان‌های بشردوستانه در راه نهادینه‌کردن صلح، الگوی موفق هستند و امید دارم در راه بزرگ انسان‌دوستی و خدمت به همنوع، موفق و سربلند باشید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!