جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11532 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ |
94 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

محسن قاسم زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همزمان با اواسط بهار که احتمال رشد پروانه دم قهوه ای و طغیان آن وجود دارد، مبارزه با این آفت را در این مرحله برعهده گرفته است. وی اظهار داشت: در […]

محسن قاسم زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همزمان با اواسط بهار که احتمال رشد پروانه دم قهوه ای و طغیان آن وجود دارد، مبارزه با این آفت را در این مرحله برعهده گرفته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مبارزه با این آفت در اراضی جنگلی حسن آباد طارم سفلی قزوین در حال انجام است.
این مسوول با بیان اینکه پیش از این و از زمستان سال گذشته سه مرحله مبارزه با این آفت در اراضی جنگلی این محدوه به انجام رسیده بود،اظهار داشت: در مرحله چهارم، مقابله به شکل محلول پاشی به روی درختان است که به لاروی آفت آسیب می زند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه کار مبارزه با این آفت از محل اعتبارات ملی این دستگاه دنبال و پیگیری می شود،افزود: محلول پاشی تنها به خود این آفت آسیب می زند و هیچ خطری برای گونه های جانوری و گیاهی موجود در منطقه به همراه ندارد.
پروانه دم قهوه ای آفتی برگ خوار و همه چیزخوار به طول ۱۴تا ۱۵ میلی متر است که به درختان جنگلی حمله ور می شود و قدرت تکثیر بالایی دارد و در صورت عدم مبارزه با آن می تواند موجب تضعیف، تخریب و از بین رفتن درختان و اراضی جنگلی شود.
لاروهای این آفت در مراحل اولیه زندگی زرد رنگ هستند و به تدریج با افزایش سن رنگ آنها به قهوهای تیره تبدیل می شود.
استان قزوین دارای حدود ۲۸ هزار هکتار جنگل است.
اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!