پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 117947 |
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۳:۴۶ |
107 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

سید علی سجادی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) با اشاره به طرح تغییر سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت های مشاور سرمایه‌گذاری اظهار کرد: یکی از شروط صدور مجوز تاسیس “شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری”، سرمایه ۸ میلیارد تومانی بود که این شرط حذف شده و شرکت‌های […]

سید علی سجادی مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری امین نیکان آفاق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) با اشاره به طرح تغییر سرمایه لازم جهت تاسیس شرکت های مشاور سرمایه‌گذاری اظهار کرد: یکی از شروط صدور مجوز تاسیس “شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری”، سرمایه ۸ میلیارد تومانی بود که این شرط حذف شده و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری باید حداقل به اندازه هزینه‌های ۳ سال خود سرمایه در اختیار داشته باشند.

وی افزود: البته که هر اقدامی در راستای تسهیل فرآیند صدور مجوز تاسیس شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری، اقدام مناسبی است، اما به نظر می‌رسد سرمایه ۸ میلیارد تومانی، با توجه به شرایط اقتصادی موجود و میزان هزینه‌ تامین دفتر و نیروی انسانی و… آن قدر هم مانع بزرگی در راه تاسیس این شرکت‌ها نبوده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: یکی دیگر از شروط صدور مجوز شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری، سابقه عضویت در هیئت مدیره یکی از نهادهای مالی برای ۳ نفر از اعضای هیئت مدیره این شرکت هاست که شاید بهتر باشد این شرط تسهیل گردد. برخی از اشخاصی که به دنبال دریافت مجوز شرکت مشاور سرمایه‌گذاری هستند، سابقه سال‌ها فعالیت در بازار سرمایه به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری و مدیر پرتفوی دارند و به سبب وجود این شرط، هنوز موفق به دریافت مجوز نشده اند. امیدواریم با تسهیل شرایط صدور مجوز و نیز ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاران و افزایش استفاده از خدمات مشاور سرمایه گذاری، این نوع از نهادهای مالی هم گسترش یابند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!