جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-26
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12164 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ |
92 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سند پنج‌ساله دانشگاه آزاد به موضوعات توسعه تعاملات با تاکید بر کشورهای منطقه در ۳ محور اساسی تاکید شده است. به گزارش ادراک خبر، محمدمهدی طهرانچی امروز در نشست «دیپلماسی علمی و فناوری؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه امروز بیش […]

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سند پنج‌ساله دانشگاه آزاد به موضوعات توسعه تعاملات با تاکید بر کشورهای منطقه در ۳ محور اساسی تاکید شده است.

به گزارش ادراک خبر، محمدمهدی طهرانچی امروز در نشست «دیپلماسی علمی و فناوری؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارها» که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری علم و سیاست در کشور ما درگیرند، افزود: اکنون مساله علم و دیپلماسی باهم درگیر هستند و اصولا نشست‌های دیپلمات‌ها و علما پیرامون این موضوع است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه‌های بسیاری داریم، ولی در سطح بین‌المللی در حوزه‌های علمی هیچ پشتوانه جدی نداریم.

طهرانچی اضافه کرد: دانشگاه های ما توان علمی دارند، اما نمی‌توانند کوچکترین حرکتی انجام دهند.

 رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به تجربه این دانشگاه‌ برای حضور در جوامع علمی، گفت: من حضور در منطقه را به عنوان یک کار استراتژیک به صورت جدی پیگیری می‌کنم و بر این اساس است که در جهت راه‌اندازی دانشگاه آزاد در کشورهای سوریه، لبنان، امارات، افغانستان و به زودی در عراق را اجرایی کردیم.

 وی با بیان اینکه نظام علمی ایران به مقام ۱۵ و ۱۶ جهانی رسیده‌ است، ولی قدر آن در حکمرانی و سیاست خارجی دانسته نشد، اظهار کرد: این در حالی است که انگلستان طبق سند ۲۰۱۰ خود جذب جوانان مستعد از همه دنیا را در دستور کار دارد و وزارت امور خارجه خود را موظف کرده تا مسیر را هموارسازی کند.

طهرانچی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی علم و فناوری با نگاه بهره‌گیری از علم و فناوری اقدام خاصی را اجرایی نکرده‌ایم، افزود: در دیپلماسی علم و فناوری کشور موانع  قانونی جدی داریم. ظرفیت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوی ایرانی باید حداقل ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی در خود جای دهد که در این زمینه قوانین آمادگی لازم را ندارند.

رییس دانشگاه آزاد افزود: در سند پنج‌ساله دانشگاه آزاد به موضوعات توسعه تعاملات با تاکید بر کشورهای منطقه تاکید شده است؛ این بخش از سند در سه حوزه «مرجعیت علمی»، «تمدن‌آفرینی» و«الهام‌بخشی» در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: ما نیازمند حمایت جدی برای حضور در منطقه از سوی وزارت امور خارجه هستیم.

طهرانچی خاطرنشان کرد: باید ابزارهای دیپلماسی علمی و فناوری فراهم باشد؛ اما آمادگی برای اقتدار جمهوری اسلامی در افزایش تعاملات گسترده را داریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!