شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 121836 |
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴ |
90 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از  وبگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا یکشنبه (پنجم فوریه) گزارش داد دولت آمریکا در حال حاضر تمایل ندارد که به وضوح از برنامه‌های کی‌یف برای بازپسگیری کریمه حمایت کند و تلاش می‌کند از شفاف‌سازی موضع خود به صورت عمومی در خصوص این موضوع اجتناب کند. طبق این […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از  وبگاه خبری هیل وابسته به کنگره آمریکا یکشنبه (پنجم فوریه) گزارش داد دولت آمریکا در حال حاضر تمایل ندارد که به وضوح از برنامه‌های کی‌یف برای بازپسگیری کریمه حمایت کند و تلاش می‌کند از شفاف‌سازی موضع خود به صورت عمومی در خصوص این موضوع اجتناب کند.

طبق این گزارش، دولت بایدن درها را درباره موضوع کریمه باز نگه می‌دارد. مقام‌های دولت او مکرراً از سوالات در این مورد که آیا واشنگتن از تلاش‌های کی‌یف برای بازپسگیری این شبه‌جزیره حمایت می‌کند طفره رفته‌اند.

به نوشته خبرگزاری تاس به نقل از هیل، گرچه مقام های آمریکایی می‌گویند که واشنگتن از اوکراین تا زمان لازم برای پیروزی در مقابل روسیه حمایت خواهد کرد، حاضر به حمایت کامل از جاه‌طلبی‌های کی‌یف درباره کریمه نبوده‌اند. به تحلیل این گزارش، بخشی از این بی‌میلی به این دلیل است که برای بازپسگیری کنترل بر کریمه، تسلیحات سنگین شامل موشک‌های دوربرد، تانک و هواپیما لازم است.

به نوشته هیل، قانونگذاران آمریکایی از دولت بایدن خواسته‌اند موضع خود در قبال کریمه را روشن کند اما مقامات دولت وی تصمیم گرفته‌اند به استراتژی ابهام پایبند باشند. بویژه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید به این موضوع پایبند است.

«کریس چیویوس» مامور اطلاعات ملی سابق آمریکا در اروپا در این خصوص گفت: آن‌ها (مقام‌های آمریکایی) ممکن است بر این باور باشند که در معرض خطر قرار دادن کریمه برای فشار بر روس‌ها و کشاندن آن‌ها به میز مذاکره ارزش داشته باشد. ممکن است که این محرک سیاست آن‌ها باشد. حتی اگر واقعاً باور نداشته باشند که احتمال دارد کریمه از طریق نظامی به اوکراین بازگردد.

آنتونی بلیکن وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه (۲۶ بهمن) گفت ایالات متحده فعالانه اوکراین را به بازپس گرفتن کنترل کریمه تشویق نمی‌کند و این تصمیم تنها با کی‌یف است.

مقامات آمریکا و ناتو مرتباً ادعا می‌کنند که کریمه بخشی از اوکراین است. این منطقه بعد از همه‌پرسی مارس سال ۲۰۱۴ در پی کودتا در اوکراین به روسیه ملحق شد. اوکراین آن را بخشی از خاک خود می‌داند که موقتاً اشغال شده است. اما رهبری روسیه مکرراً گفته که ساکنان کریمه به شکلی دموکراتیک و در انطباق کامل با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل به اتحاد مجدد با روسیه رای دادند و به گفته پوتین موضوع کریمه بسته شده است.

پیش‌تر، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه درباره هرگونه اقدام اوکراین برای حمله به شبه‌جزیره کریمه هشدار داد. مدودف در صفحه توئیتر خود نوشت: «قوانین بین‌المللی به اراده مردم احترام می‌گذارد. کریمه، روسیه است. حمله به کریمه یعنی حمله به روسیه و تشدید درگیری‌ها».

وی همچنین به مسئولان اوکراینی توصیه کرد که درک کنند که حمله به کریمه با «انتقام ناگزیر» روسیه و با هر سلاحی پاسخ داده می‌شود.

دولت اوکراین قول داده از تسلیحات دوربردتری که غرب در اختیارش می‌گذارد برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد اما سخنگوی کرملین به تازگی این ادعا را رد کرد. وزارت دفاع روسیه چهارشنبه (۱۰ اسفند) اعلام کرد که ارتش روسیه تلاش ارتش اوکراین برای انجام یک حمله پهپادی گسترده به  شبه‌جزیره «کریمه» را دفع کرد.

 

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!