شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 122288 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ |
90 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، اتحادیه‌های کارگری فرانسه روز سه‌شنبه  دور تازه‌ای از اعتصاب‌ها و اعتراضات علیه اصلاحات بحث‌برانگیز حقوق بازنشستگی را در شهرهای مختلف این کشور از جمله «پاریس» و «لیون» آغاز کردند. به گزارش وبگاه شبکه خبری «فرانس-۲۴» اتحادیه‌های کارگری قصد دارند با افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، اتحادیه‌های کارگری فرانسه روز سه‌شنبه  دور تازه‌ای از اعتصاب‌ها و اعتراضات علیه اصلاحات بحث‌برانگیز حقوق بازنشستگی را در شهرهای مختلف این کشور از جمله «پاریس» و «لیون» آغاز کردند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «فرانس-۲۴» اتحادیه‌های کارگری قصد دارند با افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال و افزایش شمار سال‌های مورد نیاز برای کارگران برای دریافت مستمری مقابله کنند.

«لوران برگر» رئیس اتحادیه  سی‌اف‌تی دی» گفت: «ازهمه کارمندان، شهروندان و بازنشستگان کشور که مخالف اصلاح حقوق بازنشستگی هستند می‌خواهم دست به اعتراض بزنند. رئیس جمهور نمی‌تواند برابر اعتراضات ناشنوا بماند.امروز جنبش اجتماعی عظیم وجود دارد و نیاز به یک واکنش سیاسی است.»

بر اساس این گزارش، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه این طرح را در مرکز مبارزات انتخاباتی مجدد خود در سال گذشته قرار داد و کابینه وی اعلام کرده که این تغییرات برای جلوگیری از کسری بودجه نظام بازنشستگی در سال‌های آینده ضروری است اما طبق نظرسنجی‌ها آنها با مقاومت شدید مردم روبرو هستند و دو نفر از هر سه نفر در سراسر فرانسه از اعتراضات علیه آن حمایت می‌کنند.

 

اتحادیه‌ها روز سه شنبه  نسبت به اعتصاب‌های عمومی در حمل‌ونقل عمومی هشدار داده‌اند که می‌تواند بخش‌هایی از کشور را برای هفته‌ها متوالی فلج کند. یک منبع مطلع  که مایل به افشای نام خود نبود به خبرگزاری فرانسه گفت که انتظار می‌رود بین ۱.۱ تا ۱.۴ میلیون نفر روز سه شنبه در بیش از ۲۶۰ نقطه در سراسر کشور به خیابان‌ها بیایند.

آخرین تظاهرات ماه گذشته جمعیت کمتری را به خود جلب کرد، اما اتحادیه‌ها روی دور تازه تظاهرات در روز سه‌شنبه حساب باز کرده‌اند.  

این گزارش حاکیست، تظاهرات از اوایل صبح روز سه شنبه شکل گرفت .یک فیلمبردار خبرگزاری فرانسه صحنه‌ای پرتنش را توصیف کرد که در آن ۵۰ مامور ضد شورش ایستاده بودند و آتش سوزی، مسیر را مسدود کرده بود.

خبرنگار روزنامه «فیگارو» نیز در توییتی نوشت، نیروهای امنیتی در شهر «پاریس» برای متفرق کردن تظاهرکنندگان که خواستار راهپیمایی به سمت پارلمان بودند از گار اشک آور استفاده کردند.  

 

شبکه خبری فرانس-۲۴ در توییتی گزارش کرد که در شهر«لیون» خشن‌ترین تظاهرات از زمان آغاز اعتراض به اصلاح طرح بازنشستگی در جریان است.

 

 

 

پایان پیام/

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!