یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 122290 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ |
84 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

 به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، ارتش اوکراین اعلام کرد که رزمناوهای روسیه مجهز به موشک‌های کروز در دریای سیاه در حالت آماده باش هستند. به گزارش خبرگزاری «رویترز» ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد چهار فروند کشتی جنگی روسیه مجهز به موشک‌های کروز «کالیبر» در دریای سیاه […]

 به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، ارتش اوکراین اعلام کرد که رزمناوهای روسیه مجهز به موشک‌های کروز در دریای سیاه در حالت آماده باش هستند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد چهار فروند کشتی جنگی روسیه مجهز به موشک‌های کروز «کالیبر» در دریای سیاه در حالت آماده باش هستند.

بر اساس این گزارش، شمار رزمناو‌های روسی مجهز به موشک‌های کروز «کالیبر» در جنگ روسیه و اوکراین در نوسان بوده است. موشک‌های کالیبر گروهی از موشک‌های ساخت روسیه ویژه برای حملات ضدکشتی، ضد زیردریایی، زمین به زمین و هوا به سطح هستند. این موشک‌ها به کلاهک جنگی ۴۵۰ کیلوگرمی یا اتمی مسلح می‌شوند و برد نمونه‌های مختلف آن بین ۵۰ تا ۴۰۰۰ کیلومتر است.

 در تحولی دیگر مرتبط با جنگ روسیه و اوکراین، فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که  پدافند هوایی روسیه متحرک است و این امر کار نیروی هوایی اوکراین را دشوار کرده است.

 ژنرال «جیمز بی هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا در این باره گفت که روسیه نیز شماری جنگنده از دست داده و این به دلیل دفاع هوایی و موشکی یکپارچه اوکراین است.   

وی افزود: «روسیه بیش از ۶۰ جنگنده اوکراینی را سرنگون کرده است. البته هر دو طرف در  دفاع هوایی و موشکی یکپارچه بسیار موثر بوده‌اند و به همین دلیل است که آنها بر فراز کشور یکدیگر پرواز نمی‌کنند.»

 به گفته وی، پدافند هوایی روسیه در روسیه، بلاروس و بخش‌هایی از اوکراین توانایی حرکت در اطراف را دارد و این امر، استفاده از نیروی هوایی اوکراین را در ضدحملات ترکیبی که اوکراینی‌ها برای بهار و تابستان برنامه ریزی می‌کنند، دشوار کرده است (جزئیات بیشتر).

 

پایان پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!