چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12234 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷ |
109 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

علیرضا زالی در برنامه تخصصی دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت ها، چالش‌ها و راهکار‌ها که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، گفت: سال ۹۲ مقام معظم رهبری برای نخستین بار موضوع دیپلماسی علمی را مطرح کردند، ایشان فرمودند دیپلماسی علمی سه شرط بصیرت، آگاهی و توجه به جلو دارد. او گفت: در بحران ویروس کرونا، عطوفت […]

علیرضا زالی در برنامه تخصصی دیپلماسی علم و فناوری؛ فرصت ها، چالش‌ها و راهکار‌ها که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، گفت: سال ۹۲ مقام معظم رهبری برای نخستین بار موضوع دیپلماسی علمی را مطرح کردند، ایشان فرمودند دیپلماسی علمی سه شرط بصیرت، آگاهی و توجه به جلو دارد.

او گفت: در بحران ویروس کرونا، عطوفت جهانی میان جهانیان شکل گرفت؛ قدر این عطوفت بین المللی را باید بدانیم و دل‌ها در سایه تلخکامی کرونا بهم نزدیک شد.

زالی ادامه داد: دیپلماسی علمی را باید ذیل دیپلماسی عمومی به رسمیت بشناسیم و برای این موضوع، مسیر جدید بسازیم و بازمهندسی کنیم. در این زمینه، امور دانشی را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم و امور اجرایی هم بر عهده وزارت امور خارجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  اظهار کرد: مهمترین دستاورد دیپلماسی علمی رسیدن به قدرت نرم است. با بین المللی سازی دانشگاه ها، قدرت نرم حاصل می‌شود.

او درباره راه اندازی بخش آکادمیک در سفارتخانه ها، گفت: اقدامی که در حال حاضر نهاد‌های فرهنگی در سفارتخانه‌های ایران انجام می‌دهند، به نیابت از بخش آکادمیک نیست.

زالی می گوید که دانشگاهی که بالنده نباشد، در حوزه بین المللی سازی هم ابتر می‌ماند، در قانون برنامه توسعه هفتم باید با نگاه فرادستی، بین المللی سازی و استقلال دانشگاه‌ها را با هم ببینیم. همچنین، ایجاد مرجعیت علمی، پیش شرط ورود ما به حوزه بین المللی است که این امر برعهده دانشگاه‌ها است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!