پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12242 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ |
78 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

معاون امنیتی وزیر کشور: معاون امنیتی وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران سال هاست که بر اساس آموزه‌های دینی و انسانی میزبان میلیون‌ها نفر از اتباع کشور‌های همسایگان است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید مجید میر احمدی امروز در دیدار با رابرت ماردینی مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، افزود: […]

معاون امنیتی وزیر کشور:

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران سال هاست که بر اساس آموزه‌های دینی و انسانی میزبان میلیون‌ها نفر از اتباع کشور‌های همسایگان است.

میزبان ایرانی از میلیون‌ها اتباع کشور‌های همسایگانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید مجید میر احمدی امروز در دیدار با رابرت ماردینی مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، افزود: یکی از وظایف صلیب سرخ حمایت از کشور‌ها در موضوع آوارگان و پناهجویان است که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه سال هاست بر اساس آموزه‌های دینی و انسانی میزبان میلیون‌ها نفر از اتباع کشور‌های همسایگان است.
معاون وزیر کشور تصریح کرد: طبق آمار، غیر از پناهجویان کشور‌های همسایه، فقط حدود ۵ میلیون افغان در ایران زندگی می‌کنند که مانند هموطنان از خدمات مورد نیاز بهره‌مند هستند، اما کمک‌های صلیب سرخ به قدری ناچیز است که قابل گفتن نیست.
وی با قدردانی از حمایت صلیب سرخ در کمک به آوارگان ادامه داد: در عین حال انتظار ما این است که صلیب سرخ در این زمینه بر اساس تلاش کشور‌ها واقع بینانه عمل کند و کمک‌ها به ملت‌هایی همچون فلسطین و یمن که مورد ستم مستکبران واقع شده اند، فراموش نشود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین بر همکاری مستمر با صلیب سرخ در زمینه‌های مورد نیاز برای حمایت از آوارگان تاکید کرد.

قدردانی صلیب سرخ از ایران برای پذیرش مهاجران افغان
مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ از ایران به خاطر پذیرش مهاجران افغان به ویژه پس از تحولات اخیر آن کشور، قدردانی کرد.
رابرت ماردینی عصر دوشنبه در تهران و در دیدار با سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، افزود: پذیرش مردم افغانستان که به علت احساس تهدید از کشورشان گریخته بودند از سوی جمهوری اسلامی ایران اقدام درستی بود.
مدیرکل کمیته بین المللی صلیب سرخ، این اقدام ایران را مطابق با قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشری خواند و تصریح کرد: ماموریت فعلی این کمیته با توجه به شرایط بحرانی افغانستان کمک به مردم داخل این کشور برود.
ماردینی همچنین گفت: بودجه صلیب سرخ در افغانستان سه برابر افزایش یافته و حقوق ۱۰ هزار نیروی درمانی و شاغل در مراکز بهداشتی آن کشور توسط صلیب سرخ پرداخت می‌شود، همچنین با مذاکره تلاش کردیم تا این کشور از تحریم‌های غذا و دارو معاف شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!