سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12292 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ |
111 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به دلیل بروز اختلالات در بخش زیرساخت‌ها و مسدود بودن بنادر اوکراین، ۲۵ میلیون تن غلات در این کشور از بین خواهد رفت. به گزارش­ ­­سرویس بین الملل­­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ورلد نیوز ریپورت تودی،  حدود ۲۵ میلیون تن غلات در سیلو‌ها و بنادر کشور اوکراین در حال فاسد شدن است. این […]

به دلیل بروز اختلالات در بخش زیرساخت‌ها و مسدود بودن بنادر اوکراین، ۲۵ میلیون تن غلات در این کشور از بین خواهد رفت. به گزارش­ ­­سرویس بین الملل­­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ورلد نیوز ریپورت تودی،  حدود ۲۵ میلیون تن غلات در سیلو‌ها و بنادر کشور اوکراین در حال فاسد شدن است. این گزارش می افزاید طبق گزارش‌های منتشر شده محموله بسیار عظیمی از غلات در اوکراین که حدود ۲۵ میلیون تن تخمین زده می شود، انبار شده است. علت معطل ماندن این میزان از غلات در اوکراین بروز اختلالاتی در بخش زیرساخت‌ها و مسدود بودن بنادر این کشور در دریای سیاه از جمله بندر ماریوپول است. خبرگزاری رویترز به نقل از مقام سازمان ملل متحد در امور غذا (فائو) گزارش داد که اوکراین در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ چهارمین صادر کننده غلات جهان بود. این کشور ششمین صادر کننده بزرگ گندم جهان بوده است. شورای بین المللی گندم اعلام کرد وضعیت کنونی که در اوکراین شاهد هستیم، بسیار عجیب است.
جوزف اشمیت هوبر معاون مدیرکل فائو در نشست خبری خود در ژنو گفت: حدود ۲۵ میلیون تن غلات در اوکراین معطل مانده است که می‌توانست صادر شود، اما امکان خروج این میزان از غلات از اوکراین به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها و مسدود بودن بنادر اوکراین امکان پذیر نیست. علت دیگر این است که هیچ زنجیره‌ای برای تامین کالا فعال نیست و اجازه هیچ جابجایی داده نمی‌شود. این گزارش تاکید می کند غلات موجود در اوکراین از بین خواهد رفت و ما به زودی شاهد آثار و عواقب آن خواهیم بود. انتظار می‌رود قیمت محصولات تولیدی از گندم و غلات، به شدت گران شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!