سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 123769 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ |
91 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

نمایندگان مجلس توضیحات فاطمی امین درباره عملکردش در وزارت صمت را قانع کننده ندانستند و به استیضاح او رای مثبت دادند. به گزارش ادراک خبر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت. نمایندگان مجلس توضیحات فاطمی امین درباره عملکردش در […]

نمایندگان مجلس توضیحات فاطمی امین درباره عملکردش در وزارت صمت را قانع کننده ندانستند و به استیضاح او رای مثبت دادند.

به گزارش ادراک خبر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تقاضای استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت.

نمایندگان مجلس توضیحات فاطمی امین درباره عملکردش در وزارت صمت را قانع کننده ندانستند و به استیضاح او رای مثبت دادند.
بر این اساس نمایندگان با ۱۶۲ رای موافق، ۱۰۲ رای مخالف، ۲ رای ممتنع و ۶ رای باطله از مجموع ۲۷۲ رای به فاطمی امین رای اعتماد ندادند.
در این راستا سیدرضا فاطمی امین در توضیح عملکرد خود، گفت: در ابتدای سخنانم از آقای آزادی خواه عذرخواهی می‌کنم، اسم شرکتی را نیاوردم، اما چنین شرکتی در حوزه انتخابیه ایشان بود، وی می‌خواستند که قرابتی برقرار شود، اما اگر اساعه ادب شد عذرخواهی می‌کنم، من از شرکت یا افرادی که به دادگاه رفتند اسمی نبردم، اما اگر برداشت سویی از سخنان من داشتید عذرخواهی می‌کنم.
افزایش قیمت خودرو یکی از مواردی بود که نمایندگان مجلس امروز روی آن تاکید داشتند.
یکی از نمایندگان با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت خودرو، گفت: این رشد قیمت در شرایطی است که فاطمی‌امین، وعده ارزانی قیمت را به مردم داده بود. نماینده ای دیگر انتقاد کرد که وضعیت به جایی رسیده که پراید ۱۰۰ میلیون تومانی، ۳۰۰ میلیون تومان شده است. اما در این میان، انتقادی دیگر مطرح شد و این که برای مهار گرانی افسارگسیخته بازار خودرو که در این ۲۰ ماه رشد فزاینده‌ای داشته است، باید یقه چه کسی را گرفت؟ در عین حال، یکی از نمایندگان مطرح کرد چرا باید خبر استیضاح وزیر صمت، قیمت دنا را ۷۰ میلیون تومان پایین بیاورد، در حالی که رشد قیمت خودروها تا روز اعلام وصول استیضاح ادامه داشت.
در مقابل اما نمایندگان مخالف استیضاح عنوان می‌کردند که در پاک‌دستی وزیر صنعت، معدن و تجارت تردیدی وجود ندارد و از طرف دیگر نباید همه مسائل و مشکلات بازار خودرو را از چشم وزیر صنعت، معدن و تجارت دید، بلکه باید به دنبال ریشه وضعیت موجود در بازار خودرو گشت. به اعتقاد آنها، امروز این ادبیات به کار می‌رود که با احتمال عزل وزیر صمت خودرو و یخچال ارزان می‌شود و گفته می‌شود که آقای فاطمی‌امین چه بلایی بر سر معدن و یخچال آورده‌اید، اما مگر چقدر تدبیر یخچال و خودرو در دست وزیر است و چقدر سایت دارد؟
با این حال، سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور که برای دفاع از وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس آمده بود، گفت: وزارت صمت بخش‌های مختلف دارد و آیا وزیر صرفا باید با خودرو مورد قضاوت قرار گیرد. به گفته او، گام‌هایی جدی در این جهت برداشته شده تا خودرو باکیفیت به میدان آید. ما در میانه راه هستیم و حتما باید کار جدی در خودرو انجام شود.
رییسی با تاکید بر این که باید با مافیای خودرو برخورد شود، عنوان کرد: پرونده‌های آنها در حال بررسی است و از هیچ موردی چشم پوشی نشده است. اولین مدعی در این زمینه دولت است. هر نقطه ای در مدیریت ببینیم که فساد و روابط ناسالم وجود دارد و ناکارآمدی وجود دارد، قبل از هر کس ما مدعی می‌شویم و حتما برخورد می‌کنیم.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید