شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124264 |
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ |
46 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین ویژگی‌ها و ابعاد چند بعدی شخصیت امام خمینی(ره)، گفتند: امام(ره) را کسی نمی‌تواند از حافظه تاریخ حذف یا شخصیت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ پردازی شود اما برای همیشه نیست. به گزارش ادارک خبر ؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم […]

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبیین ویژگی‌ها و ابعاد چند بعدی شخصیت امام خمینی(ره)، گفتند: امام(ره) را کسی نمی‌تواند از حافظه تاریخ حذف یا شخصیت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ پردازی شود اما برای همیشه نیست.

به گزارش ادارک خبر ؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با بیان اینکه امام(ره) بزرگوار پرچم برافراشته رسالت‌های الهی در عصر جاهلیت مسلط قرن‌های اخیر بود گفتند: سی و چند سال است که این جلسه باشکوه و مبارک تشکیل می‌شود. موضوع بحث در این جلسه در همه این سال‌ها عمدتاً امام بزرگوار بوده است. نسل‌های جدید این کشور به آشنایی بیشتر با امام بزرگوار نیازمندند و قدیمی‌ها هم همینطور؛ همه ما نیازمند این هستیم که با ابعاد این شخصیت چند بعدی بیشتر آشنا شویم.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی افزودند: درباره امام(ره) بزرگوار اولین نکته این است که ایشان از سرآمدان تاریخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما؛ سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته ای و بخشی از بخش‌های معارفی و عملی انسان‌ها، دارای عظمت هستند؛ در میان اشخاص با عظمت به آنهایی که یک سر و گردن از بقیه بالاترند سرآمد گفته می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ادامه دادند: برخی تنها سرآمد روزگار خود نیستند بلکه سرآمد تاریخند؛ سرآمدان را نه می‌توان از حافظه تاریخ حذف کرد و نه می‌شود تحریف کرد.

ایشان بیان کردند: سرآمدان نه این که تبلیغات مخالفان نتواند چهره‌های آنها را بد معرفی کند، چرا؛ رسانه های تبلیغاتی که روز را شب و شب را روز معرفی کرده و روز به روز مجهز تر می شوند می‌توانند چنین کاری کنند اما اینها کف روی آب است، خورشید زیر ابر باقی نمی‌ماند.

رهبر انقلاب افزودند: ابن سینا و شیخ طوسی بعد از هزار سال از دوران خود هنوز هم می‌توانند خود را معرفی کنند؛ اما ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) وسیع‌تر و متنوع‌تر از ابن سینا و شیخ طوسی است. خصوصیاتی که در تشکیل شخصیت امام(ره) تاثیر دارند به مراتب بیشتر از ویژگی‌هایی است که در شخصیت آن افراد حضور دارد.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: امام خمینی(ره) در دانش های دینی سرآمد است؛ در فقه فلسفه و عرفان نظری سر آمد است؛ امام در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است؛ امام(ره) در استحکام شخصیتی خود و اراده و قیام برای خدا و سیاست ورزی الهی و ایجاد تحول در نظام بشری سرآمد است؛ این خصوصیات در هیچکدام از سرآمدان تاریخ ما جمع نشده است اما در امام(ره) جمع است.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: بنابراین امام(ره) را هیچ کس نمی‌تواند از حافظه تاریخ حذف کند یا شخصیت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ پردازی شود اما برای همیشه نیست.

سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی امروز یکشنبه با حضور آحاد مردم و مسئولین لشکری و کشوری، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی در حرم مطهر امام (ره) در حال برگزاری است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید