یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124352 |
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹ |
54 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

متا بار‌ها به نادیده گرفتن فعالیت‌های مرتبط به جرائم قاچاق انسان و بهره کشی جنسی از کودکان متهم شده است و این کار از طریق دو شبکه فیس بوک و اینستاگرام اجرا می شود. شبکه اجتماعی اینستاگرام بار دیگر در دایره اتهام قرار گرفت. این بار موضوع نه تنها به جاسوسی از اطلاعات کاربران مربوط […]

متا بار‌ها به نادیده گرفتن فعالیت‌های مرتبط به جرائم قاچاق انسان و بهره کشی جنسی از کودکان متهم شده است و این کار از طریق دو شبکه فیس بوک و اینستاگرام اجرا می شود.

شبکه اجتماعی اینستاگرام بار دیگر در دایره اتهام قرار گرفت. این بار موضوع نه تنها به جاسوسی از اطلاعات کاربران مربوط می‌شود بلکه بسیار خطرناکتر از آن است؛ حمله جنسی به کودکان.

این اقدام با در نظر گرفتن همه معیارها، جنایتی است که در حق کودکان در صفحات یکی از مشهورترین پایگاه‌های ارتباط اجتماعی صورت می‌گیرد و نظارت قابل توجهی نیز بر آن وجود ندارد.

تحقیق روزنامه وال استریت ژورنال با همکاری با پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف فاش کرد اینستاگرام به شکل گیری شبکه گسترده‌ای از حساب‌ها کمک می‌کند که محتوای جنسی ویژه کودکان ارائه می‌دهد.

بر اساس این تحقیق حتی الگوریتم‌های نرم افزار تبلیغ کننده نیز این نوع محتوای غیر قانونی را ارائه می‌دهند. حتی فراتر از آن، این نرم افزار به افراد برای یافتن سریع شکل‌هایی از چنین محتوایی کمک می‌کند و آنان را به حساب‌هایی مرتبط می‌کند که از اصطلاحاتی استفاده می‌کند که مفاد جنسی را برای کودکان معرفی و آن را برای فروش عرضه می‌کند. همچنین به کسانی که از کودکان بهره برداری جنسی می‌کنند کمک می‌کند تا این محتوا را بفروشند.

شرکت متا که مالک اینستاگرام است به مشکلاتی اعتراف می‌کند و می‌گوید یک گروه کاری داخلی به منظور چاره اندیشی برای این مسائل تشکیل داده است، اما به نظر می‌رسد این کافی نیست و نخستین بار هم نیست که پایگاه‌هایی که این شرکت در اختیار دارد به بهره برداری از کودکان متهم می‌شود.

متا بار‌ها به نادیده گرفتن فعالیت‌های مرتبط به جرائم قاچاق انسان و بهره کشی جنسی از کودکان متهم شده است و این کار از طریق دو سکوی فیس بوک و اینستاگرام صورت می‌گیرد.

بهره کشی فقط به وسایل ارتباط اجتماعی محدود نمی‌شود بلکه غرب افکار مسمومی را نیز ارائه می‌کند که به خصوص کودکان را در ترانه‌ها و سریال‌های کودکان هدف قرار داده است و آنان را هرجا که هستند تعقیب می‌کند تا ارزش‌هایی که بر اساس آن‌ها بزرگ شده اند از آنان گرفته شود و جایگزینش ارزش‌هایی شود که موجب شکاف هرچه بیشتر در جوامع می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید