جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12451 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۲۳ |
82 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

«فرانسوا فیون» علاوه بر تحمل زندان، به پرداخت ۳۷۵ هزار یورو جریمه و عدم صلاحیت ۱۰ ساله برای گرفتن مشاغل دولتی محکوم شد. به گزارش­ ­­سرویس بین الملل­­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «خبرگزاری فرانسه» از پاریس، «فرانسوا فیون»، نخست وزیر پیشین فرانسه، روز دوشنبه به تحمل چهار سال زندان از جمله یک سال […]

«فرانسوا فیون» علاوه بر تحمل زندان، به پرداخت ۳۷۵ هزار یورو جریمه و عدم صلاحیت ۱۰ ساله برای گرفتن مشاغل دولتی محکوم شد. به گزارش­ ­­سرویس بین الملل­­ ­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از «خبرگزاری فرانسه» از پاریس، «فرانسوا فیون»، نخست وزیر پیشین فرانسه، روز دوشنبه به تحمل چهار سال زندان از جمله یک سال زندان قطعی به جرم به وجود آوردن مشاغل صوری برای همسرش محکوم شد. این گزارش می افزاید «فرانسوا فیون» ۶۸ ساله علاوه بر تحمل چهار سال زندان، به پرداخت ۳۷۵ هزار یورو جریمه و عدم صلاحیت ۱۰ ساله برای گرفتن مشاغل دولتی محکوم شد. این در حالی است که «پنه لوپه فیون»، ۶۶ ساله، همسر فرانسوا فیون، به تحمل دو سال زندان تعلیقی و پرداخت ۳۷۵ هزار یورو محکوم شده است. به علاوه, Marc Joulaud معاون او نیز به تحمل سه سال زندان تعلیقی محکوم شد. فرانسوا فیون که در ژوئن سال ۲۰۲۰ به پنج سال حبس در ارتباط با پرونده مشاغل ساختگی که او را در سال ۲۰۱۷ از کارزار انتخابات ریاست جمهوری خارج کرد محکوم شده بود، به عنوان رئیس شرکت «آپتراس سارل»،  وارد این شرکت روس شد. «آپتراس سال» پیش از آن با شرکت‌های فرانسوی مستقر در روسیه همکاری می‌کرد. نامزدی او برای عضویت در هیئت مدیره شرکت «زاروبج نفت» (Zarubezhneft) را دولت روسیه در اوایل ماه ژوئن پیشنهاد کرد.
مقامات ارشد خارجی دیگری نیز اکنون به عنوان عضو هیئت مدیره در این شرکت روس حضور دارند. از آن جمله می‌توان به «کارین کنیسل»، وزیر امور خارجه سابق اتریش – که در سال ۲۰۱۸ به همراه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک میهمانی شرکت کرده بود – اشاره کرد که در ماه ژوئن به شرکت نفتی «روس نفت» پیوست که «گرهارد شرودر»، صدراعظم پیشین آلمان، نیز سال‌های زیادی در آن حضور داشت. شرکت زاروبج در سال ۱۹۶۷ با هدف ارائه کمک‌های فنی به کشور‌های دوست اتحاد جماهیر شوروی تاسیس شد تا این کشور‌ها بتوانند زیرساخت‌های نفتی بسازند و میادین نفتی و گازی خود را توسعه دهند. این شرکت همچنین در اجرای بسیاری از طرح‌های نفتی به ویژه در الجزایر، افغانستان، ویتنام، مصر، هند، سوریه و ویتنام مشارکت داشت. همچنین نخست وزیر سابق فرانسه، متهم بود با هدف ثروتمند شدن، منافع شخصی را بر منافع عمومی ترجیح داده است. دادگاه پاریس زوج فیون را در زمینه پنهان کاری و اختلاس اموال دولتی متهم کرده بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!