شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-11
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124622 |
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ |
54 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

بهادری جهرمی گفت: آمارها هم کاهش تورم را می‌گوید اما زمانی که تورم از ۸۰ روی ۳۷ می‌آید به معنای کاهش قیمت نیست یعنی آمار می‌گوید ما سالانه میانگین ۴۶ درصد افزایش قیمت داریم. به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا؛ سخنگو و دبیر هیات دولت در پاسخ به اعضای هیات علمی دانشگاه شهید […]

بهادری جهرمی گفت: آمارها هم کاهش تورم را می‌گوید اما زمانی که تورم از ۸۰ روی ۳۷ می‌آید به معنای کاهش قیمت نیست یعنی آمار می‌گوید ما سالانه میانگین ۴۶ درصد افزایش قیمت داریم.

به گزارش ادراک خبر به نقل از ایرنا؛ سخنگو و دبیر هیات دولت در پاسخ به اعضای هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان درباره میزان تورم و آمارهای اعلام شده تصریح کرد: آمار هم کاهش تورم را نشان می‌دهد ولی زمانی که تورم از ۸۰ درصد به ۳۷ درصد می رسد، به معنای کاهش قیمت نیست.

علی بهادری جهرمی عصر پنجشنبه در این نشست در پاسخ به این سئوال که چرا آمارهایی که اعلام می شود با نگاه مردم متفاوت است، مردم می بینند سفره شان کوچک تر شده در حالی که آمارها این را نمی گوید، توضیحاتی ارائه داد.

وی با تاکید بر اینکه دولت نیز می داند که سفره ها کوچکتر می شود و علت آن مشکلات اقتصادی است، تصریح کرد: زمانی که دولت حکمی در بودجه پیشنهاد می دهد روی تورم و جیب مردم حساب نمی‌کند بلکه روی واقعیت ها حساب باز می کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: باید بگویم آمارها هم کاهش تورم را می‌گوید اما زمانی که تورم از ۸۰ روی ۳۷ می آید به معنای کاهش قیمت نیست یعنی آمار می گوید ما سالانه میانگین ۴۶ درصد افزایش قیمت داریم.

بهادری جهرمی تشریح کرد: ما هر سال قیمت تمام شده میانگین محصولاتمان ۳۷ درصد از سال قبل گران تر است، یعنی هر سال ۳۷ درصد سفره مردم کوچک تر می شود، آمارها هم همین را می گوید اما می گوییم در ابتدای دولت هر سال ۸۰ درصد سفره کوچک تر می شد.

وی تصریح کرد: ما می فهمیم سفره مردم دارد کوچک تر می شود زیرا مشکل اقتصادی وجود دارد.

بهادری جهرمی ادامه داد: نرخ رشد نقدینگی ما ۴۳ درصد شده بود، تقریبا این نرخ رشد را در کشور نداشته ایم و ما این نرخ را به ۳۰ درصد رساندیم؛ یعنی حجم نقدینگی ما سالانه ۴۳ درصد بزرگ می شد و مانند یک بهمن می خواست ما را زیر بگیرد که ما جلو آن با بدبختی و تلاش ایستاده ایم.

وی افزود: اما این به معنی ایستادن و توقف بهمن نیست بلکه بهمن در حال حرکت است و فقط سرعت ۴۳ درصدی کاهش پیدا کرده، لذا می توان آن را پایین تر هم آورد، پس آمارها با نگاه مردم یکی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید