جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124641 |
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ |
58 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

فرماندار شهرستان فارسان گفت: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی این شهرستان از ۳۰ خردادماه تا پنجم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود. به گزارش ادراک خبر، سید هادی صالحی شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی فارسان از ۳۰ خردادماه تا پنجم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود. وی […]

فرماندار شهرستان فارسان گفت: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی این شهرستان از ۳۰ خردادماه تا پنجم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ادراک خبر، سید هادی صالحی شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی فارسان از ۳۰ خردادماه تا پنجم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: کاهش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دوران شیوع ویروس کرونا باعث شد تا برگزاری جشنواره اقوام با هدف ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هم‌افزایی بین اقوام، تشریح نقش اقوام درخصوص زنجیره غذایی و تولید، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه و توجه به داشته‌های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

صالحی تصریح کرد: در شهرستان فارسان استان چهارمحال وبختیاری خانوارهایی با تنوع اقوام بختیاری‌ها، قشقایی‌ها و فارس‌ها ساکن هستند و به‌طور مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی یادآور شد: نمایشگاه سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مربوط به اقوام ایرانی استان‌های مختلف کشور با ۱۰۰ غرفه برپا خواهد شد که از این تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشایر نقاط دیگر کشور و بقیه به معرفی سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مناطق گوناگون چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

فرماندار فارسان اقتصاد و صنعت گردشگری را از منابع درآمدزا با اشتغال بالا و عوارض کم نسبت به صنایع دیگر دانست و اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌های ویژه فرهنگی، معرفی تولیدکنندگان برتر و تقویت اقتصاد گردشگری از برنامه‌های دولت سیزدهم در شهرستان فارسان به‌شمار می‌رود.

وی گفت: برای برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین چهار مدرسه، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌های شهرستان فارسان به‌منظور اسکان شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

صالحی تصریح کرد: در این جشنواره گروه‌های هنری از استان‌های دیگر حضور دارند و برنامه‌هایی را در نقاط مختلف شهرستان فارسان اجرا می‌کنند.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقه‌های بومی محلی در رشته‌های ورزشی روستایی و عشایری، همایش زنان زاگرس‌نشین و بی‌بی‌مریم بختیاری و همایش معتمدان و متنفذان اقوام ایران‌زمین از برنامه‌های جنبی این جشنواره به‌شمار می‌رود.

فرماندار فارسان اظهار داشت: دانشکده هنر فارسان از ۱۸ سال قبل قرار بود که به دانشگاه ارتقا یابد، این دانشکده بخش جدایی‌ناپذیر شهرستان فارسان است و به هیچ‌عنوان تعطیل نخواهد شد.

وی گفت: فارسان از روزگار قدیم مرکز ثقل اقوام و طوایف مختلف ایل بختیاری بوده و محصولات تولیدی بین فارسانی‌ها و بختیاری‌ها دادوستد می‌شده است.

صالحی تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۳۰ مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی در شهرستان فارسان صادر شده است.

وی افزود: پس از برگزاری جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین آسیب‌شناسی این جشنواره انجام می‌شود و برای سال‌های بعد مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرماندار فارسان تصریح کرد: درخواست می‌شود جوانان و فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان کمیته تولید محتوا مربوط به قبل و حین نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین را تشکیل دهند و فعال کنند.

وی یادآور شد: رسانه‌های گروهی محرک مطلوبی برای مدیریت فضای شهری هنگام برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین است و در این راستا پیشنهادها، دیدگاه‌ها و نظرهای خود را ارائه دهند.

صالحی اظهار داشت: پیگیری‌هایی برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در شهرستان فارسان شده است که امیدوارم هر چه سریع‌تر محقق شود.

گفتنی است، شهرستان فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید