جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124646 |
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ |
59 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس گروه برنامه‌ریزی، آمار و فن‌آوری اطلاعات نیروگاه شهیدرجایی گفت: تمامی واحدهای نیروگاه شهید رجایی به منظورکمک به تامین برق پایدار، در مدار تولید برق قرار دارند. به گزارش ادراک خبر به نقل از خبر آنلاین؛ محمد روشنفکر، رئیس گروه برنامه‌ریزی، آمار وفن‌آوری اطلاعات نیروگاه شهید رجایی در تشریح این خبر گفت: از اول خرداد […]

رئیس گروه برنامه‌ریزی، آمار و فن‌آوری اطلاعات نیروگاه شهیدرجایی گفت: تمامی واحدهای نیروگاه شهید رجایی به منظورکمک به تامین برق پایدار، در مدار تولید برق قرار دارند.

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبر آنلاین؛ محمد روشنفکر، رئیس گروه برنامه‌ریزی، آمار وفن‌آوری اطلاعات نیروگاه شهید رجایی در تشریح این خبر گفت: از اول خرداد ماه و آغاز پیک مصرف برق و همچنین ضرورت آمادگی نیروگاه‌ها برای کمک به تامین برق پایدار، این نیروگاه با دارا بودن ۱۳واحد بخاری و سیکل ترکیبی با تمام توان و حداکثر آمادگی، در حال تولید برق مطمئن و پایدار برای گذر از فصل گرما در سال۱۴۰۲ هستند.

او افزود: با آغاز فصل گرما، به دلیل استفاده از سیستم‌های سرمایشی به ویژه در مناطق گرمسیر کشور، برق بیشتری در کشور مصرف می‌شود از این روی انتظار می‌رود برای کمک به پایداری شبکه سراسری تولید انرژی الکتریکی و کاهش هزینه‌های تولید و تعمیرات در نیروگاه‌ها، مصرف‌کنندگان انرژی الکتریکی را به طور بهینه استفاده نمایند به‌طوری که سعی شود در ساعات پیک مصرف، از دستگاه‌ها و وسایل برقی پرمصرف، کمتر استفاده کنند.

واحدهای سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی با تولید سالانه ۱۲میلیارد کیلووات ساعت انرژی، برق مورد نیاز بیش از ۳ونیم درصد از مصرف کشور را به انرژی الکتریکی تامین می‌کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید