جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124771 |
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ |
57 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت:‌ با ساخت این پایگاه در سرخس به زودی واگن های حمل بار چینی بدون بارسپاری (ترانشیپمنت) و از طریق ریل ایران به ترکیه و سپس اروپا رهسپار شوند. برهمند افزود: مکان پایگاه تغییر بوژی مورد نظر […]

به گزارش ادارک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت:‌ با ساخت این پایگاه در سرخس به زودی واگن های حمل بار چینی بدون بارسپاری (ترانشیپمنت) و از طریق ریل ایران به ترکیه و سپس اروپا رهسپار شوند.

برهمند افزود: مکان پایگاه تغییر بوژی مورد نظر در ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس است و تامین این زیرساخت، دسترسی چین به خطوط ریلی اروپا را میسر می کند.

وی گفت: زمین مورد نظر برای مدت سه سال به منظور اجرای این طرح در اختیار شرکت مزبور قرار می گیرد.

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزود: هر مجموعه ای را که بخواهد اقدامی در این منطقه ویژه انجام دهد به سرمایه گذاری و تامین زیرساخت های مورد نیاز خود ترغیب می کنیم و این مساله موجب می شود شرکتها، سرمایه گذاری های صورت گرفته را متعلق به خود بدانند و همین موجب امنیت سرمایه گذاری ها می شود.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس متعلق به آستان قدس رضوی در جوار نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

در حال حاضر در ایستگاه راه آهن بین المللی سرخس، عملیات تغییر بوژی (محور) در دست اجراست، اما به نظر می رسد چینی ها با ساخت یک پایگاه اختصاصی تعویض بوژی، به دنبال تردد سریع تر و انبوه ناوگان تجاری خود از این ایستگاه راه آهن بین المللی هستند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید