سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-07
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124777 |
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ |
60 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹ امروز در بازی پایانی اولین دوره مسابقات کافا مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد. لورکوزن و ملی پوش ایران هستند. به گزارش ادراک خبر؛ شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از کسب ۲ پیروزی پرگل مقابل افغانستان و قرقیزستان در دور گروهی رقابت‌های کافا، با هدف کسب جام از بیشکک به تاشکند […]

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹ امروز در بازی پایانی اولین دوره مسابقات کافا مقابل ازبکستان قرار می‌گیرد. لورکوزن و ملی پوش ایران هستند.

به گزارش ادراک خبر؛ شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از کسب ۲ پیروزی پرگل مقابل افغانستان و قرقیزستان در دور گروهی رقابت‌های کافا، با هدف کسب جام از بیشکک به تاشکند ازبکستان سفر کردند تا در ورزشگاه بنیادکار تاشکند و مقابل ۳۴ هزار تماشاگر میزبان مقابل ازبکستان قرار بگیرند.
تیم ملی ایران که الان حدود ۱۵ سال است در هیچ رقابتی جام به دست نیاورده، با پیروزی برابر ازبکستان میزبان می‌تواند ضمن از بین بردن این آمار منفی، با روحیه بهتری خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده کند.
ازبکستان در دور گروهی رقابت‌های کافا عمان را ۳ بر صفر، ترکمنستان را ۲ صفر و تاجیکستان را ۵ یک شکست داده است و حالا در صدد هستند با ثبت دومین پیروزی تاریخ خود برابر ایران، کاپ قهرمانی اولین دوره کافا را بالای سر ببرند؛ تیم ملی ازبکستان از ۱۹ دیداری که سرتکو کاتانچ، سرمربی اسلوونیایی را روی نیمکت دارد، ۱۳ بار موفق به پیروزی شده، ۲ بازی را با تساوی به اتمام رسانده و ۴ بار شکست خوردند.
تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم قاره کهن و بیست و چهارم جهان مقابل ازبکستانی قرار می‌گیرد که در رده ۷۴ فیفا و دهم آسیا جای گرفته است؛ در آمار بازی‌های رو در رو نیز تیم کشورمان با ۹ برد، یک مساوی، یک باخت، ۱۵ گل زده و ۳ گل خورده عملکردی عالی مقابل حریف داشته و علی دایی با زدن ۳ گل بهترین گلزن تاریخ تقابل‌های ۲ تیم است.
در فهرست فعلی تیم ملی ازبکستان ابراهیم خلیل یولداشف (نیژنی نووگراد روسیه) عبدالغدیر خوسانوف (انرژتیک مینسک بلاروس) عطابک شوکوروف (فاتح کاراگمرک ترکیه) جلال‌الدین ماشاریپوف (النصر عربستان) خاجیمات ارکینوف (تورپدو مسکو روسیه) الدور شاهمرادف (اسپتزیا ایتالیا) ایگور سرگئی‌اف (توبول قزاقستان) بوبور عبدالخلیکوف (اورداباسی قزاقستان) ۹ بازیکن لژیونر هستند، اما ارزشمندترین بازیکنان این مسابقات مهدی طارمی با ارزش ۲۰ میلیون یورو و سردار آزمون با ارزش ۱۲ میلیون یورو ستاره تیم‌های پورتو و بایرلورکوزن و ملی پوش ایران هستند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید