دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124783 |
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ |
60 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

همزمان با فرارسیدن اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج امیر مومنان (ع) و فاطمه زهرا (س)، آئین‌های جشن و سرور در هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد. به گزارش ادراک خبر زائران ایرانی با پخش شیرینی و شکلات فرارسیدن این روز فرخنده را جشن گرفتند. در این آیین‌ها، روحانیون کاروان‌ها با […]

همزمان با فرارسیدن اول ماه ذی الحجه سالروز ازدواج امیر مومنان (ع) و فاطمه زهرا (س)، آئین‌های جشن و سرور در هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش ادراک خبر زائران ایرانی با پخش شیرینی و شکلات فرارسیدن این روز فرخنده را جشن گرفتند.

در این آیین‌ها، روحانیون کاروان‌ها با بیان احادیثی از امام علی (ع) و حضرت زهرا (س)، گوشه‌هایی از سیره اهل بیت (ع) را به عنوان بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی برای زائران، تشریح کردند.

در مراسمی که در نمازخانه هتل بلدالطیب برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن مهدوی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران کاروان‌های ایرانی، به حاضران توصیه کرد: روش زندگی امام علی و حضرت زهرا را الگو قراردهند.

وی از زوج‌ها خواست که در زندگی گذشت داشته باشند و کم و کاستی‌های را مهم نشمرند و با هم تلاش کنند که زندگی شیرینی را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

سخنران بعثه در مکه همچنین توجه به فرزند آوری و آثار آن را یادآور شد و بر ضرورت تسهیل در امر ازدواج جوانان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در آئین‌هایی که به همین مناسبت برگزار شد مداحان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ضمن مولودی خوانی، اشعاری را در مدح حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) خواندند که با استقبال زائران همراه بود.

برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و هدایا به زوج‌هایی که نام آن‌ها علی و زهرا بود، از دیگر برنامه‌های جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بود.

همچنین به مناسبت اول ماه ذی الحجه در عربستان، شماری از زائران براساس یک سنت معنوی دیرینه، این روز را روزه گرفتند و برخی از زائران کشورمان، برای درک لحظات افطار نخستین روز ماه ذی الحجه، در مسجدالحرام حضور یافتند.

گفتنی است؛ درحال حاضر حدود ۸۰ هزار ایرانی در مکه و مدینه بسرمی برند و این رقم تا یکم تیر ماه به ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خواهد رسید.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید